Her får du nogle tips til, hvordan du kommer godt i gang med at opsætte Relatel Omstilling, når du er administrator. Vær opmærksom på, at der er forskel på, hvilke features du har adgang til i opsætningen – alt efter om du har Omstilling Starter, Omstilling Pro eller Omstilling Premium.
Kontrolpanelet
Log ind på app.relatel.dk og find dit kontrolpanel øverst i venstre hjørne på din skærm ved at klikke på "Oversigt". Kontrolpanelet er det område, hvor du bl.a. kan planlægge og strukturere, hvordan din virksomhed skal tage imod indgående opkald.
Administrator vs. Medarbejder
Medarbejdere, som ikke er oprettet som administrator, har ikke adgang til kontrolpanelet og kan ikke foretage ændringer i opsætningen.
Ønsker du at gøre en medarbejde til administrator, gøres det således:
Kontrolpanel - > Medarbejdere - > Rediger medarbejder - > Indstillinger - > Rettigheder- Ændr "Medarbejder" til "Administrator" i drop down-menuen og klik på "Gem" på den grønne knap.
Ringegrupper
Ønsker du at gøre brug af ringegrupper i din opsætning, skal disse laves, før du går i gang med selve opsætningen af indgående kald. Dette gøres under området “medarbejdere” i kontrolpanelet – se her hvordan du opretter en ringegruppe Herefter skal du i gang med at planlægge, hvad der skal ske med indgående kald, når telefonen ringer i virksomheden.
Opsætninger
Vælg “Opsætninger” i kontrolpanelet og rediger en af de gemte standardopsætninger, eller opret en ny. Du kan lave forskellige opsætninger, som fx kan være aktive inden for åbningstid, når I har lukket og hvis I ikke svarer opkaldet. Du kan også oprette helt nye opsætninger fx til frokostpause eller ferie.
Viderestil hovednummer
Sørg for at dine kunder altid bliver mødt af en ledig medarbejder. Viderestil automatisk hovednummeret til en telefonkæde, en ringegruppe eller en telefonmenu.
Sådan viderestiller du dit hovednummer
Omstil til kollega
Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, der bedst kan hjælpe kunden. Du kan omstille opkald via lokalnumre, vores web-interface samt vores iPhone og Android apps.
Sådan omstiller du til en kollega
Ventemusik
Mens kunderne venter på, at I besvarer telefonen, kan de enten få en ringetone i røret eller et af 4 stykker musik.
Sådan får du ventemusik på telefonen
Intet svar
Med Relatel Omstilling kan du bestemme, hvor længe dine kunder skal vente på, at I besvarer opkald på jeres hovednummer, og hvad der skal ske, når I har travlt og ikke kan tage telefonen.
Læs mere om intet svar
Administrer adgangen til hovednumre
Vil du gerne kunne administrere, hvem der har adgang til informationer vedrørende et bestemt hovednummer? Det kan især være relevant for større virksomheder eller virksomheder med følsomme hovednumre.
Se her hvordan du administrerer adgangen til hovednumre
Nummervisning
Vælg om du ønsker dit hovednummer vist i dit mobildisplay eller den som ringers nummer, når du modtager et opkald via dit hovednummer. Du kan også vælge at få vist begge dele.
Nummervisning ved indgående opkald
Ring ud som hovednummer
Med de rette produkter, kan en bruger med Relatel Omstilling og mobil selv indstille om det er eget nummer eller hovednummer, som modtageren skal kunne se.
Nummervisning ved udgående opkald
Forstyr ikke
Indstil når du ikke vil forstyrres. Så kan dine kolleger besvare dine opkald, hvis du er på ferie eller til møde. Dette indstilles af den enkelte bruger og ikke administrator.
Læs mere om forstyr ikke
Åbningstider, frokostpause og helligdage
Lad ikke kunderne vente i telefonen, når I holder lukket, og bliv ikke forstyrret, når I holder fri. Opsæt jeres virksomheds åbningstider og bestem hvad kunder, der ringer uden for jeres åbningstid, skal blive mødt af.
Velkomsthilsen
Førstehåndsindtrykket giver I kun én gang. Byd jeres kunder velkommen med en velkomsthilsen, inden de viderestilles til jeres mobiler.
Sådan laver du en velkomsthilsen
Som bruger har du adgang til funktionerne via vores iPhone app, Android app og web-interface. Du kan se Relatels driftstatus på status.relatel.dk.