Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan omstiller jeg til en kollega?

    Skrevet af Kundeservice

    • 2 okt. 2024

    Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, der bedst kan hjælpe kunden. 


    Du kan omstille opkald via vores web-, desktop-, Android- og iPhone-app.
    Når du modtager et kald via et hovednummer eller direkte til en mobil, kan du nemt stille om til en af dine kollegaer eller ringegrupper.

    Du kan vælge mellem to forskellige omstillingstyper:
    En varm omstilling, hvor du taler med din kollega, inden du stiller videre. Eller en kold omstilling, hvor kunden stilles direkte videre til et andet nummer.

    Omstilling via desktop/web-appen
    Når et opkald kommer ind på jeres hovednummer eller viderestilles til dig, så kommer der en lille boks frem i venstre hjørne – uanset hvilken side du er på.

    Boksen skifter farve alt efter hvor længe kunden har ventet. Den starter med at være grå og bliver først gul og senere rød, hvis kunden venter længe.

     

    Sådan gør du

    Se vores 90 sek. video, der viser, hvordan du omstillet et opkald med vores desktop/web-appen. Eller læs beskrivelsen herunder. 

     


    1) Tag telefonen. Hvis du trykker på boksen, så kan du se opkaldet, allerede inden du tager det. 

    2) Du vil derefter kunne omstille kaldet til din kollega. Find medarbejderens navn i listen, der dukker op i opkaldsboksen, og tryk "omstil" ud for navnet.

    3) Hvis du ønsker en direkte omstilling, skal du trykke på “gennemfør”, der kommer frem, efter du har trykket " omstil". Vær opmærksom på, at du ikke kan omstille direkte til din kollega, hvis du udelukkende bruger Datakald.

    4) Ønsker du derimod at tale med din kollega, inden du stiller om (også kaldet en betjent omstilling), så afventer du blot svar fra din kollega, hvorefter du trykker “gennemfør”.

    5) Hvis din kollega ved den betjente omstilling fortæller, at han/hun ikke kan tale med personen, der ringer op, så kan du trykke “annullér". Så bliver kaldet trukket tilbage. 

    6) Du vil nu igen tale med personen, der ringede op.

    Omstilling via mobil-app
    Omstil opkald til dine kollegaer – også når du er på farten.  

    Sådan gør du
    Se vores 90 sek. video, der viser, hvordan du omstillet et opkald med vores mobilapp. Eller læs beskrivelsen herunder. 

     

    1) Tag telefonen.

    2) Åbn din Relatel-app.

    3) Opkaldet kommer nu frem øverst i appen. Tryk på opkaldet.

    4) Nu kan du se en liste med kollegaer. Vælg medarbejderen, du ønsker at omstille til. Systemet foreslår en kollega – ud fra hvem kunden sidst har talt med.

    6) Tryk “omstil”.

    7) Systemet vil nu automatisk igangsætte en betjent omstilling.

    8) Hvis du lader opkaldet ringe vil du først tale med din kollega, trykker du derimod “læg på” efter “omstil”, vil opkaldet gå videre til din kollega direkte. Hvis du vil trække kaldet tilbage, så trykker du annuller.

    Omstilling via lokalnumre
    For at kunne omstille via din telefon, skal omstillingsbrugerne have tildelt lokalnumre. En bruger med administratorrettigheder kan opsætte lokalnumre for kolleger og ringegrupper fra lokalnumre i kontrolpanelet.

     

    Ring op via lokalnummer
    Du kan også ringe op via lokalnummer. Det eneste du skal gøre at taste * og så det lokalnummer du ønsker at ringe til. 

    Vær opmærksom på at lokalnummeret skal være 3 cifre langt. Så hvis I bruger lokalnumre med 1 eller 2 cifre, så skal de første cifre være 0'er. Eks *001 ring op eller *021 ring op. 

    Betjent omstilling
    Her vil du først have en samtale med din kollega, mens opkalderen er på hold.

    Herefter kan du vælge at stille kaldet igennem til kollegaen eller gå tilbage til den oprindelige samtale. 

    Du vælger betjent omstilling ved at trykke *<lokalnummer>#. Fx *9#, hvis din kollega har lokalnummer 9. Når du har tastet *lokalnummer# vil dit opkald blive omstillet til din kollega.

    Du kan herefter gøre en af følgende handlinger:

    • - Tryk * eller læg på for at videregive kaldet til kollegaen. Dit opkald vil afsluttes, og personen, der ringede op, og din kollega vil nu tale sammen.
    • - Tryk # for at trække kaldet tilbage, hvis fx. din kollega ikke har mulighed for at tage kaldet. Du vil nu igen tale med personen, der ringede op.
    • - Tryk 0 for at starte en 3-vejs konference. Herefter vil personen der ringede op, din kollega og du selv deltage i en 3-vejs konference.

    Direkte omstilling


    Her taler du ikke med din kollega, men sender din kundes opkald direkte videre til din kollega. Vær dog opmærksom på, at du ikke kan omstille direkte til din kollega, hvis du udelukkende bruger Datakald.  

    Du vælger direkte omstilling ved at trykke #<lokalnummer>#. Fx #9# hvis din kollega har lokalnummer 9. 

    Hvis du laver en direkte omstilling til en kollega, og din kollega ikke svarer opkaldet, så går kaldet tilbage til den, der lavede omstillingen. Hvis personen som omstillede opkaldet er optaget, så går opkaldet tabt. 

    CTA Android-1CTA Apple-1