Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan omstiller jeg et opkald til en kollega eller ringegruppe?

    Skrevet af Kundeservice

    • 26 mar. 2025

    Det er ikke nok at tage telefonen hurtigt. I skal også nemt og hurtigt kunne omstille opkaldet til den medarbejder, gruppe eller afdeling, der bedst kan hjælpe kunden. 

     

    Omstilling

    Hvem skal du kunne omstille til?
    Start med at sikre, at alle medarbejdere, du skal kunne omstille opkald til, har et omstillingsprodukt. Disse kan du oprette på app.relatel.dk:
    "Firmatjenester" -> "Firmaadministration" -> "Medarbejdere". 
    Her kan du enten oprette en helt ny medarbejder eller redigere en eksisterende. Læs mere om oprettelse af ny medarbejder/produkt her.


    Hvilke systemer kan jeg omstille via?
    Du kan omstille opkald via vores web-, desktop-, Android- og iPhone-app.
    Når du modtager et kald via et hovednummer eller direkte på dit mobilnummer, kan du nemt stille det om til én af dine kolleger eller til en ringegrupper.

    Hvilke typer af omstilling findes der?
    Du kan vælge mellem to forskellige omstillingstyper:
    En varm omstilling, hvor du taler med din kollega, inden du stiller videre. Eller en kold omstilling, hvor kunden stilles direkte videre til et andet nummer.

    Omstilling via desktop-app eller web-app
    Når et opkald kommer ind på jeres hovednummer eller viderestilles til dig, så kommer der en lille boks frem i venstre hjørne. Boksen skifter farve alt efter hvor længe kunden har ventet. Den starter med at være grå og bliver først gul og senere rød, hvis kunden venter længe.
    Vær opmærksom på, at hvis du er logget på app.relatel.dk via browser og bruger Datakald, skal du være på siden Contact Center for at modtage og besvare indgående opkald.

     

    Sådan gør du

    Se vores 90 sek. video, der viser, hvordan du omstillet et opkald med vores desktop/web-appen. Eller læs beskrivelsen herunder. 

     

     

    • Tag telefonen. Hvis du trykker på boksen, så kan du se opkaldet, allerede inden du tager det.
    • Du vil derefter kunne omstille kaldet til din kollega. Find medarbejderens navn i listen, der dukker op i opkaldsboksen, og tryk "omstil" ud for det relevante navn.
    • Hvis du ønsker at lave en kold omstilling, skal du trykke på knappen “gennemfør” umiddelbart efter, at du har trykket " omstil". Vær opmærksom på, at du ikke kan lave en kold omstilling til din kollega, hvis I begge bruger Datakald.
    • Ønsker du derimod at tale med din kollega, inden du stiller om (også kaldet en betjent omstilling), så afventer du blot svar fra din kollega, hvorefter du trykker “gennemfør”.
    • Hvis din kollega ved den betjente omstilling fortæller, at han/hun ikke kan tale med personen, der ringer op, så kan du trykke “annullér". Så bliver kaldet trukket tilbage.
    • Du vil nu igen tale med personen, der ringede op.
    Omstilling via mobil-app - sådan gør du

    Omstil opkald til dine kollegaer – også når du er på farten. Se vores 90 sek. video, der viser, hvordan du omstillet et opkald med Relatels mobilapps til iPhone og Android. Eller læs beskrivelsen herunder. 

     


    • Åbn Relatels iPhone-app.
    • Opkaldet kommer nu frem øverst i appen.
    • Klik på opkaldet.
    • Nu kan du se en liste med kollegaer, grupper eller telefonbogskontakter. Systemet foreslår også en kollega - ud fra hvem kunden sidst har talt med.
    • Vælg medarbejderen eller gruppen du ønsker at omstille til (brug evt. søgefunktionen).
    • Klik på “Omstil”.
    • Systemet vil nu automatisk igangsætte en betjent omstilling. Hvis du lader opkaldet ringe, vil du få din kollega i røret først.
    • Hvis din kollega har travlt og hellere vil ringe tilbage til jeres kunde senere, kan du klikke på "Annullér." Så får du kunden i røret ugen og kan oplyse, at din kollega er optaget og vil ringer tilbage senere.
    • Hvis du klikker på “Læg på”, efter at du har klikket på “Omstil”, vil opkaldet gå videre til din kollega direkte.
    • Hvis du vil trække kaldet tilbage, så klikker du blot på "Annullér." Så får du kunden i røret igen.

    Omstilling via lokalnumre

    Du kan også omstille til eller ringe op til et lokalnummer. 
    Vær opmærksom på at lokalnumre skal være på 3 cifre. Hvis I bruger lokalnumre med 1 eller 2 cifre, så skal de første cifre være 0'er.
    Fx *001 ring op eller *021 ring op. 


    Sådan opretter du lokalnumre
    En bruger med administratorrettigheder kan opsætte lokalnumre for kolleger og ringegrupper i app.relatel.dk. For at få et lokalnummer skal den enkelte bruger have et omstillingsprodukt tilknyttet.

    Log ind på app.relatel.dk og klik på Områdemenu (de 9 prikker) i øverste venstre hjørne.

    Startside - Områdemenu


    Under fanen "Hovednummer" kan du finde punktet "Lokalnumre", hvor du kan tildele lokalnumre til medarbejderne.

     

    Menu under Hovednummer, Lokalnumre

    Ring op til lokalnummer

    Det eneste, du skal gøre, er at taste *<lokalnummer># og trykke på "ring op".

    Betjent omstilling til lokalnummer
    Her vil du først have en samtale med din kollega, mens opkalderen er på hold. Herefter kan du vælge at stille kaldet igennem til din kollega eller gå tilbage til den oprindelige samtale. 

    Du vælger betjent omstilling ved at trykke *<lokalnummer>#. Fx *009#, hvis din kollega har lokalnummer 9. Når du har tastet *lokalnummer# vil dit opkald blive omstillet til din kollega.

    Du kan herefter foretage en af følgende handlinger:

    • Tryk * eller læg på for at videregive kaldet til kollegaen. Dit opkald vil afsluttes, og personen, der ringede op og din kollega, vil nu tale sammen.
    • Tryk # for at trække kaldet tilbage, hvis din kollega fx ikke har mulighed for at tage kaldet. Du vil nu igen tale med personen, der ringede op.
    • Tryk 0 for at starte en 3-vejs konference. Herefter vil personen der ringede op, din kollega og du selv deltage i en 3-vejs konference.

    Direkte omstilling til lokalnummer

    Her taler du ikke med din kollega, men sender din kundes opkald direkte videre til din kollega. Vær dog opmærksom på, at du ikke kan omstille direkte til din kollega, hvis du udelukkende bruger Datakald.  

    Du vælger direkte omstilling ved at trykke #<lokalnummer>#. Fx #009# hvis din kollega har lokalnummer 9. 

    Hvis du laver en direkte omstilling til en kollega, og din kollega ikke besvarer opkaldet, så går kaldet tilbage til den, der lavede omstillingen. Hvis personen, som omstillede opkaldet er optaget, så går opkaldet tabt. 

    CTA Android-1CTA Apple-1