Med Relatel Omstilling kan du bestemme, hvor længe dine kunder skal vente på, at du besvarer opkald til dit hovednummer. Og hvad der skal ske, hvis du har travlt og ikke kan tage telefonen.
Hvis I ikke har tid til at tage telefonen, kan du med Intet svar-funktionen sende opkaldet videre til en anden medarbejder eller en gruppe af medarbejdere, som har tid til at tage telefonen. Opkaldet kan også sendes til en telefonsvarer, så I kan ringe tilbage til jeres kunder på et senere tidspunkt.
De to mest brugte opsætninger til Intet svar-funktionen er:
- Gå til telefonsvarer - fx:
"Du har ringet til XXX.
Vi er optaget i øjeblikket, men læg en besked, så ringer vi tilbage til dig." - Afspil lyd og afslut opkaldet - fx:
"Du har ringet til XXX.
Vi kan ikke besvare dit opkald lige nu, så prøv venligst igen senere."
Sådan opsætter du Intet svar-funktionen:
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre og vælg derefter "Hovednummer" under "Firmatjenester".
- Klik på "Opsætninger" under "Redigér".
- Opret en ny opsætning eller vælg "Rediger" ud for den eksisterende Intet svar-opsætning du vil ændre.
- Foretag dine ændringer og husk at trykke på "Gem" til sidst.
Godt at vide om Intet svar-funktionen
- Hvis du vælger, at opkald ved “intet svar” skal gå til en telefonmenu, til en telefonkæde eller til en ringegruppe, så vil din kundes opkald være aktiv i max 10 minutter, før det afsluttes.
- Når du opretter en Intet svar-funktion, skal du tage stilling til, om kald, der rammer denne opsætning, skal registreres som inden- eller udenfor jeres åbningstid. Vi anbefaler, at du vælger "Åben".
Hvad kræver det, at få Intet svar-funktionen?
Funktionen kræver, at du har mindst én Omstilling Pro eller Omstilling Premium på din Relatel-konto.
Bemærk at Intet svar-funktionen ikke kan kombineres med en telefonkø. Hvis du har opsat telefonkø på dit hovednummer, vil telefonen blive ved med at ringe, indtil en medarbejder besvarer opkaldet, eller kunden lægger på.
Læs mere om telefonkø her.