Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan aktiverer jeg "Forstyr ikke"?

    Skrevet af Kundeservice

    • 21 nov. 2024

    Aktivér "Forstyr ikke" og undgå at blive forstyrret, når du sidder i møde, er syg, eller på ferie. Alle brugere med et omstillingsprodukt kan benytte funktionen. Desuden kan du som administrator aktivere funktionen for en eller flere af dine medarbejdere.


    Med et omstillingsprodukt hos Relatel kan du selv bestemme, hvornår du vil modtage kald fra dit hovednummer. 
    Funktionen hedder “forstyr ikke” og du kan aktivere den på din personlige Relatel-konto via app.relatel.dk eller vores mobilapps til iPhone og Android.

     

    Hvis du har slået "Forstyr ikke"-funktionen til, vil du ikke modtage kald fra dit hovednummer på din mobil. Du vil dog stadig modtage kald foretaget direkte til dit mobilnummer. 

     

    Sæt status på forstyr ikke

    Når du aktiverer "Forstyr ikke", kan du vælge mellem forskellige statusbeskeder, eller selv skrive årsagen til, at du ikke vil forstyrres. Og du kan også markere, hvornår du er tilbage igen. Så kan dine kollegaer nemt se, hvorfor du ikke vil forstyrres - og hvor længe.

    Hvis du er administrator på jeres Relatel-konto, så kan du også oprette nye statusbeskeder, som passer til behovet i jeres virksomhed.

     

    Se hvorfor og hvor længe din kollega ikke vil forstyrres

     

    Du kan også bruge Zapier til at integrere Relatel med din kalender. Så kan du få titlen på dine møder til at stå som din status. Og automatisk sætte dig på "Forstyr" ikke, når dit møde starter. 

     

    Aktivér Forstyr ikke på app.relatel.dk - uden statusbesked/tidsrum

    • Log på din Relatel-konto via app.relatel.dk.
    • Tryk på “Forstyr ikke” øverst på siden.
    • Når knappen er gul, er funktionen slået til.
    • Du slår den fra igen på samme måde.
    • Når knappen er grå, er funktionen slået fra.

    Undgå at blive forstyrret af opkald når du er til møde

     

    Aktivér Forstyr ikke på app.relatel.dk - med statusbesked/tidsrum

    • Log på din Relatel-konto via app.relatel.dk.
    • Klik på dit profilbillede/initialer øverst til højre.
    • Klik på pilen ud for "Forstyr ikke" og vælg en statusbesked.
    • Hvis du vil skrive din egen statusbesked, så vælg muligheden med blyanten og skriv en årsag i feltet.
    • Vælg derefter hvor længe du ønsker at være optaget ved at bruge slideren, eller klik på "Indstil" og vælg dato og tidspunkt.
    • Tryk "Aktivér", hvis du har indstillet tidspunkt manuelt.

     

    Indstil forstyr ikke med Relatel

    Aktivér Forstyr ikke på Relatels smartphone-apps:

    • Åbn din Relatel-mobilapp.
    • Klik på "Kontakter" - ikonet Kontakternederst i appen.
    • Klik på dit profilbillede/dine initialer øverst til højre.
    • Klik på slideren ud for "Forstyr ikke" (gul = forstyr ikke, grå = ledig), eller vælg en statusbesked, som årsag til, at du ikke vil forstyrres.
    • Indstil hvor længe du ikke vil forstyrres med slideren, eller klik på "Vis datovælger" og vælg en dato og et tidspunkt, du er ledig igen.

     

    Sådan aktiverer du forstyr ikke i mobilappen

     

    Sådan opretter du en ny statusbesked (kun administrator):

    1. Log på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> statusbeskeder
    2. Opret en ny statusbesked ved at vælge en emoji og skrive en tekst (fx 🦷 og Tandlæge).
    3. Klik "Opret".

    Opret en ny statusbesked

     

    Hvordan ændrer jeg som administrator en medarbejders status?

    • Log ind på app.relatel.dk og vælg "Oversigt" i Kontrolpanelet.
    • I kolonnen yderst til højre klikker du på de 3 prikker ud for den relevante medarbejder.
    • Klik herefter på "Sæt i forstyr ikke."
    • Det er også her, du sætter medarbejderen aktiv igen ved at gøre det samme som ovenfor. Klik nu blot på ""Fjern forstyr ikke."

    Hvordan virker forstyr ikke, hvis jeg har flere hovednumre?

    Har du flere hovednumre på din konto, og aktiverer du “Forstyr ikke”, vil du ikke modtage opkald fra nogle af hovednumrene.


    Hvordan virker forstyr ikke, når der kun er én person på telefonen?

    Har du en enkeltmandsvirksomhed, hvor kun du modtager opkald på dit hovednummer, vil din "Intet svar"-funktion træde i kraft, når du aktiverer din “Forstyr ikke”-funktion.

    CTA Android-1CTA Apple-1