Der findes 2 forskellige rettigheder som bruger af Relatel: Administrator og Medarbejder.
Hvad er forskellen på brugerrettighederne?
Indstil hvilke rettigheder en bruger skal have til din virksomheds Relatel-konto. Vælg mellem Medarbejder eller Administrator.
- En administrator kan enten have fuld adgang til alle funktioner i kontrolpanelet, eller begrænset adgang, så brugeren kun får adgang til udvalgte dele af kontrolpanelet.
- En medarbejder har ikke adgang til kontrolpanelet men har adgang til sin egen profil. Her kan medarbejderen fx opsætte sin egen telefonsvarer, se sit forbrug, skifte sin adgangskode, oprette GSM-viderestilling o.l.
Sådan indstiller du brugerrettigheder
- Log på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> medarbejdere
- Klik på for at redigere medarbejderen
- Gå til Indstillinger -> Rettigheder
- Vælg enten Medarbejder eller Administrator og tryk Gem
Begræns admin-rettigheder
- Giv brugeren administrator-rettigheder (se hvordan længere oppe på siden ⬆️)
- Sæt flueben i de funktioner, som brugeren skal have adgang til
- Gem.
Kort og godt om brugerrettigheder:
- Der er ingen begrænsninger på, hvor mange administratorer, man kan have tilknyttet. Alle på en konto kan i princippet være administratorer.
- Som administrator kan man ikke aflytte andres personlige opkald.
- Som administrator kan man ikke se hele nummeret ved mobilbrugernes forbrugsstatistik.
- Man kan kun se sine egne udgående opkald i web-appen.
- Som mobilbruger er man beskyttet af persondataloven, hvorfor udgående opkald, personlige telefonsvarer og specificeret forbrug kun fremgår på den enkeltes konto.