Tilbage til oversigt Relatel Support

    Administrator vs. Medarbejder

    Skrevet af Kundeservice

    • 6 nov. 2024

    Der findes 2 forskellige rettigheder som bruger af Relatel:
    Administrator og Medarbejder. 
    Indstil hvilke rettigheder en bruger skal have til din virksomheds Relatel-konto. Vælg mellem Medarbejder eller Administrator.



    Hvad er forskellen på brugerrettighederne?

     

    • En administrator kan enten have fuld adgang til alle funktioner i kontrolpanelet, eller begrænset adgang, så brugeren kun får adgang til udvalgte dele af kontrolpanelet.

    • En medarbejder har ikke adgang til kontrolpanelet, men har adgang til sin egen profil. Her kan medarbejderen fx opsætte sin egen telefonsvarer, se sit forbrug, skifte sin adgangskode, oprette GSM-viderestilling o.a.

     

    Sådan indstiller du brugerrettigheder

    Begræns admin-rettigheder

    • Giv brugeren administrator-rettigheder (se hvordan længere oppe.)
    • Sæt flueben i de funktioner, som brugeren skal have adgang til.
    • Husk at gemme, når du er færdig.
    Begrænset adgang til kontrolpanelet hos Relatel

    Kort og godt om brugerrettigheder:


    • Der er ingen begrænsninger på, hvor mange administratorer, man kan have tilknyttet. Alle på en konto kan i princippet være administratorer.
    • Som administrator kan man ikke aflytte andres personlige opkald.
    • Som administrator kan man ikke se hele nummeret ved mobilbrugernes forbrugsstatistik.
    • Man kan kun se sine egne udgående opkald i web-appen.
    • Som mobilbruger er man beskyttet af persondataloven, hvorfor udgående opkald, personlige telefonsvarer og specificeret forbrug kun fremgår på den enkeltes konto.