Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opretter jeg en opsætning til hovednummeret?

    Skrevet af Kundeservice

    • 8 nov. 2024

    Når du laver en opsætning, så vælger du, hvad der skal ske, når kunderne ringer til dit hovednummer. I menuen "Opsætninger" kan du fx indstille jeres velkomsthilsen, og vælge hvem der skal besvare telefonen, når man ringer til din virksomheds hovednummer.

     

    Husk at alle medarbejdere, som skal kunne modtage kald via dit hovednummer, skal have et omstillingsprodukt. Du kan tilføje nye medarbejdere i dit kontrolpanel under "Medarbejdere". Her kan du også oprette omstillingsprodukter på eksisterende medarbejdere.


    Trin-for-trin-guide til at lave en opsætning

    Uanset om du har ét eller mange hovednumre, så skal du først lave de forskellige opsætninger, du skal bruge, når kunderne ringer. Dette kan du gøre, såfremt du er administrator på din Relatel-konto.

    Når du har et hovednummer hos Relatel, så følger der automatisk disse tre standardopsætninger med. De ligger under "Opsætninger" i kontrolpanelet: 

    • Standard: Bruges inden for din normale åbningstid
    • Intet svar: Bruges når du ikke besvarer et opkald i åbningstiden
    • Udenfor åbningstid: Bruges, når du har lukket
    Dem kan du redigere, så de passer til din virksomheds behov - eller du kan oprette helt nye opsætninger, fx til frokostpause eller ferie, hvis du vil have endnu mere fleksibilitet på dit hovednummer.

     

    Gemte opsætninger

     

    Opret en ny opsætning

    Hvis du skal bruge en ny opsætning, skal du først oprette den. Bagefter vælger du, hvilket hovednummer den skal bruges på, og hvornår den skal være aktiv.

    Sådan gør du:

    1. Log på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> Opsætninger

    Opsætninger i kontrolpanelet
    2. Klik på "Ny opsætning".

    Opret ny opsætning
    3. Giv opsætningen et navn, så du nemt kan finde den igen. Til inspiration kan du fx bruge Ferie, Frokost, Kursus etc.

     

    Navngiv en opsætning

     

    4. Vælg en af mulighederne under "Indgående opkald" og indstil opsætningen som du ønsker. Læs om de forskellige muligheder for at stille opkald videre til en medarbejder.

    Rediger en opsætning

     

    5. I punktet "Registrer som åben eller lukket i statistik" skal du tage stilling til hvordan opkald, der rammer denne opsætning, skal tælle i jeres statistik. Du skal derfor vælge, om opkaldene skal regnes som opkald inden for eller uden for åbningstid i jeres opkaldsstatistik.

    Åben = Tæller som opkald inden for åbningstid

    Lukket = Tæller som opkald uden for åbningstid

    OBS: For at indstille om opsætningen skal bruges, når I har åbent eller lukket, skal du sætte det op i menuen "Åbningstider" i kontrolpanelet.

     

    Registrer som åben eller lukket i statistik

     

    Vælg hovednummer og indstil åbningstider

    Når du har oprettet de opsætninger du har brug for, skal du vælge hvor de skal bruges, og hvilke tidspunkter, de skal være aktive.

     

    6. Gå til kontrolpanel -> klik på "Åbningstider".

     

    Åbningstider

     

    7. Vælg det hovednummer, du vil bruge opsætningen på.

     

    Vælg hovednummer der skal sættes op

     

    8. Indstil åbningstiderne.

    Husk at du kan lave fleksible åbningstider, så du kan have forskellige opsætninger på separate tidspunkter i løbet af dagen. Fx kan du have en særlig opsætning til frokostpausen, eller du kan have én opsætning om formiddagen og en anden om eftermiddagen.

    Du kan også tilføje undtagelser til åbningstiderne, hvis du har dage, der afviger fra jeres normale åbningstider. Fx pga. kursus eller særlige lukkedage.

     

    Indstil åbningstider på hvoednummeret

     

    9. Vælg hvilken opsætning, der skal være uden for åbningstid.

     

    Indstil udenfor åbningstid

     

    10. Indstil hvad der skal ske, hvis I ikke tager telefonen.

     

    Indstil ubesvarede opkald

     

    Jeg kan ikke tilføje en bestemt medarbejder?
    Alle medarbejdere, som skal kunne modtage kald via dit hovednummer, skal have et omstillingsprodukt. Du kan tilføje nye/flere medarbejdere i dit kontrolpanel under "Medarbejdere".

    Skal jeg oprette en ny opsætning for at modtage opkald på hovednummeret?

    Hovednummeret kommer automatisk med tre standardopsætninger, som du kan redigere, så de passer til jeres virksomhed. Du behøver derfor ikke at oprette en helt ny opsætning for at kunderne kan ringe til dig.

     

    Hvor mange opsætninger kan man have? 

    Der er ingen begrænsning på antal af opsætninger. Du kan derfor lave lige så mange forskellige opsætninger, som du har brug for.

     

    Kan man frit tilføje og slette opsætninger? 

    Du kan oprette en ny opsætning i menuen Opsætninger i kontrolpanelet.
    Du kan kun slette en opsætning, hvis den ikke bliver brugt. Dvs. hvis den er valgt ud for et tidsinterval i menuen Åbningstider. Hvis du vil slette opsætning skal du derfor først fjerne den fra alle åbningstider og derefter slette den.

     

    Kan man lave en opsætning til fx ferie? 

    Ja. Hvis I fx holder lukket over påsken og gerne vil have en speciel speak til denne situation, så er det meget simpelt at lave en opsætning (kald den fx “Ferie”), lave en undtagelse under åbningstider og matche med den rette opsætning. Det kan du gøre for hvert af jeres hovednumre, der skal have den samme opsætning.

     

    Hvor aktiverer man "Mål kundetilfredshed" og "Optag opkald"? 

    Du kan slå begge funktioner til på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> Hovednumre -> rediger hovednummer. Hvis du har flere hovednumre, skal du aktivere funktionerne på dem hver især.