Lad ikke kunderne vente i telefonen, når du holder lukket. Og bliv ikke forstyrret, når du holder fri. Med Relatels Omstilling kan du nemlig sætte åbningstider på dit hovednummer.
Åbningstider på dit hovednummer kræver blot, at der er minimum en Omstilling Pro eller Premium på din Relatel-konto.
Du får desuden en række muligheder for at vælge, hvad der skal ske med opkald uden for åbningstiden, på helligdage og når I fx skal holde frokostpause eller er på kursus. På den måde er du sikker på, at dine kunder får den bedste oplevelse, uanset hvornår de ringer.
Sådan opsætter du åbningstider
1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg “Kontrolpanel”
3) Vælg "Åbningstider"
4) Start med at vælge det relevante hovednummer i drop down-menuen.
5) Definér dine åbningstider ved at klikke på pilene under "Tidsrum" og vælg det relevante åbnings- og lukketidspunkt.
6) Vælg den opsætning, der skal bruges, ud for hvert tidsrum.
7) Vælg hvilken opsætning der skal bruges ved opkald Udenfor åbningstid.
8) Brug indstillingen Intet svar til at stille videre til den opsætning, du har lavet, hvis I ikke svarer opkaldet.
9) Tryk på den grønne knap nederst: "Gem"
Søndage som helligdage
Med ét klik kan du opsætte Relatel til at sætte samme åbningstider på officielle danske helligdage, som der er på jeres normale søndage.
1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg “Kontrolpanel”
3) Vælg “Åbningstider”
4) Sæt flueben i kassen ved “Samme åbningstider på helligdage som på søndage”
5) Tryk på den grønne knap nederst: "Gem"
OBS: 1. maj og Grundlovsdag d. 5/6 samt Nytårsaftens Dag d. 31/12 tælles ikke som helligdage, men det er muligt at manuelt ændre åbningstiden på disse dage under “Undtagelser til åbningstider”.
Automatisk frokostpause og fleksible åbningstider
Holder du lukket, mens I spiser frokost? Eller måske har du åbent et par ekstra timer om aftenen? Relatel gør det nemt at opsætte fleksible åbningstider, der passer til jeres hverdag.
1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg “Kontrolpanel”
3) Vælg “Åbningstider”
4) Brug “+” ikonet til at tilføje jeres frokostpauser og ekstra åbningstider
5) Vælg hvilken opsætning, hovednummeret skal stille videre til.
OBS: Hvis du skal bruge en særlig opsætning, så skal du først oprette den under "Opsætninger".
6) Tryk på den grønne knap nederst: "Gem"
Undtagelser til åbningstider
Holder du fri over julen eller i et par uger i løbet af sommeren? Så kan du nemt opsætte undtagelser til dine normale åbningstider og undgå at blive forstyrret når du holder fri.
1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg “Kontrolpanel”
3) Vælg “Åbningstider”
4) Klik på "Tilføj undtagelse" og vælg hvilken periode, undtagelsen skal gælde.
5) Vælg hvilken opsætning der skal stilles videre til, når undtagelsen er aktiv. Har du ikke allerede en gemt opsætning, kan du oprette en ny under "Opsætninger" i kontrolpanelet.
5) Tryk på den grønne knap nederst: "Gem"
Widget
Hvis du har Omstilling Premium kan du få en boks på din hjemmeside, der automatisk viser dit telefonnummer, dagens åbningstid og svartid.
1) Log ind på din Relatel-konto (app.relatel.dk)
2) Vælg "Kontrolpanel"
3) Gå til "Telefonnumre"
4) Redigér det hovednummer, du vil have vist åbningstider fra i din widget
5) Nederst på siden kan du se din virksomheds detaljer til at installere jeres widget.
Kan jeg lave åbningstider direkte på mit mobilnummer?
Nej, det kan du ikke. Åbningstider kan du kun lave på et hovednummer. Men ønsker du kun at modtage kald på din mobil i bestemte tidsrum, kan du evt. bruge muligheden "Direkte nummer".
Læs mere om direkte numre her.