Herunder giver vi en gennemgang af dine muligheder som administrator for dine medarbejderes oplysninger, rettigheder, tilladelser og produkter. Her finder du også hjælp til at oprette en helt ny medarbejder.
Vær opmærksom på, at der ikke registreres en fysisk adresse på den enkelte medarbejder på din Relatel-konto, men kun på firmaet.
Find dine medarbejdere
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Vælg derefter "Medarbejdere".
- I punktet "Medarbejdere" har du det fulde overblik over alle medarbejdere/brugerprofiler. Det er også på denne side, du finder information om nummerflytning, abonnementsskifte eller igangværende lukning. Du vil da se en orange fane under den pågældende brugerprofil.
- Klik på "Redigér" ud for den relevante profil, hvis du ønsker at se, tilføje eller ændre noget på brugeren.
Stamdata
- Ret navn, emailadresse og/eller adgangskode.
- Vælg profilens sprog.
- Opsæt saldomax på brugeren. 1.500 kr/md er valgt som standard på alle nye brugere, der oprettes på jeres Relatel-konto.
Læs mere om saldomax her. - Vælg hvilken betaler brugerens produkter skal faktureres til. Hvis du kun har én betaler på din konto, vil alle produkter faktureres til denne.
Profilbillede
Her kan du tilføje, ændre eller slette profilbillede på brugeren.
Rediger eksternt telefonummer
I dette det tredje felt kan du ændre medarbejderens telefonnummer, såfremt denne har en omstillingsløsning tilknyttet et eksternt mobilnummer - det betyder et mobilnummer, som ikke har mobilabonnement hos Relatel.
Ønsker du at sætte et udenlandsk eksternt mobilnummer på medarbejderens omstillingsløsning, bedes du kontakte vores kundeservice her: kundeservice@relatel.dk
Viderestilling
Her kan du oprette en GSM-viderestilling fra brugerens mobilnummer til et andet nummer. (Kun muligt for brugere med mobilabonnement hos Relatel.)
Husk at du selv skal ind og slette denne viderestilling igen, når medarbejderen er retur og igen skal besvare sine egne opkald. For at gøre dette, sletter du blot nummeret i ét eller flere af felterne og gemmer til sidst.
Læs mere om GSM-viderestilling her.
Indstillinger
- Rettigheder:
Du kan bestemme, hvilke rettigheder den enkelte medarbejder skal have. Vælg om en bruger skal have medarbejder- eller administratoradgang, og evt. om du vil begrænse brugerens adgang til udvalgte dele af jeres Relatel-konto.
"Medarbejder" er valgt som standard på nye brugere. - Grupper:
Klik her, hvis du vil tilføje eller fjerne brugeren fra én eller flere grupper.
Læs mere om grupper her. - Lokalnummer:
Klik her, hvis du vil tildele eller rette lokalnummer på brugeren.
Læs mere om lokalnumre her. - Ring ud via:
Her kan du vælge, om brugeren skal ringe ud som mobil- eller hovednummer, og om det evt. skal følge hovednummerets åbningstider.
Læs mere om ring ud som hovednummer her. - Synlighed:
Under "Synlighed" vælger du, om man skal kunne se medarbejderen i jeres liste over kolleger - dette anbefaler vi bestemt, at man skal kunne. - Mobilkø:
Dette felt fremgår kun, hvis medarbejderen har mobiltelefoni og et omstillingsprodukt hos Relatel. Her kan du opsætte banke på-funktion, telefonkø og/eller ventemusik direkte på medarbejderens mobil.
Tilladt mobilforbrug
- Overtakseret sms:
Vælg om medarbejderen må sende overtakserede sms'er. En overtakseret sms er en vare eller ydelse, som du køber via sms. Fx hvis du deltager i en sms-afstemning til tv-shows, giver donationer, køber tog- eller busbilletter mv. - Opkald til udlandet:
Vælg om medarbejderen må ringe til udenlandske numre. - Brug af mobiltelefon i udlandet:
Vælg om medarbejderen må ringe fra udlandet eller bruge data i udlandet.
Dataforbrug udover pakken
Vælg mellem indstillingerne: Nedsæt hastighed eller Luk for data, når medarbejderen har opbrugt alt data i sin mobilpakke. Læs vores supportartikel om dataforbrug, da funktionen afhænger af, om medarbejderen har Datapulje med i pakken.
"Nedsæt hastighed" er valgt som standard på alle nye brugere, der oprettes på jeres Relatel-konto.
Abonnementer
Her kan du se brugerens abonnementer samt ændre eller lukke dem. Det er også her, du kan tilkøbe det, brugeren mangler. Dette felts indhold varierer alt efter brugerens aktuelle produkter.
Mit mobil-simkort
Her kan du se brugerens simkortnummer, pin- og pukkode. Det er også her, du spærrer et simkort eller bestiller nyt simkort eller eSIM.
Læs mere om bestilling af simkort her.
Mit datadelingskort
Her kan du se brugerens datadelingskorts simkortnummer, pin- og pukkode. Det er også her, du spærrer et simkort eller bestiller nyt simkort eller eSIM.
Læs mere om datadelingskort her.
Luk medarbejders abonnement
Her kan du sætte hele brugerprofilen til lukning.
Opret ny medarbejder
- Log ind på app.relatel.dk.
- Klik på Områdemenu (de 9 prikker) øverst til venstre.
- Klik på "Firmaadministration" under "Firmatjenester".
- Vælg derefter "Medarbejdere".
- I i toppen af siden kan du klikke på "Ny medarbejder" og derpå vælge det relevante mobil- og/eller omstillingsabonnement.
- Klik på "Næste" i højre side og følg trinene herfra.
- Vær opmærksom på, at du ikke kan købe mobilabonnement til et udenlandsk mobilnummer.
Opret ny medarbejder kun med omstillingsprodukt
Hvis du opretter en medarbejdere med et omstillingsprodukt men uden et mobilabonnement, bedes du skrive medarbejderens nuværende mobilnummer ind i feltet "Telefonnummer." Det betyder, at det er dette nummer medarbejderen vil modtage kald fra jeres hovednummer på.
Det betyder ikke, at du flytter medarbejderens nummer til Relatel. Flytning af medarbejderens nummer vil kun ske, hvis du opretter et mobilabonnement med ønske om flytning af eksisterende nummer.
Godkend bestilling
Til sidst skal du blot godkende betingelserne ved at sætte hak i de 3 bokse og derefter klikke på "Godkend bestilling".
Kan jeg ændre en medarbejders mobilnummer indenfor bindingsperioden?
Hvis du køber mobilabonnement samt omstilling med binding til samme medarbejder, er omstillingsproduktet tilknyttet det pågældende mobilnummer i hele bindingsperioden. Du kan dog ændre navn samt mailadresse på medarbejderen, hvis du ønsker dette.
Køber du et omstillingsprodukt uden tilknyttet mobilabonnement, kan du ændre mobilnummeret på omstillingsbrugeren efter behov. Dog kan vi ikke garantere at skiftet af mobilnummer registreres med det samme.