Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan administrerer jeg medarbejdere og deres produkter, og hvordan opretter jeg en ny medarbejder?

    Skrevet af Kundeservice

    • 16 okt. 2024

    Vi kommer her med en kort gennemgang af dine muligheder som administrator for dine medarbejderes oplysninger og produkter. 

    Hvor tilretter du oplysninger på en medarbejder?
    Hvor ændrer du en medarbejders produkter?
    Hvor opretter du en ny medarbejder?


    For at komme på kontrolpanelet skal du følge linket her for at logge ind.
    https://app.relatel.dk/session/employees/sign_in  


    Hvis du ikke husker/kender din kode, kan du få tilsendt en ny her
    https://app.relatel.dk/session/employees/password/new


    Medarbejdere
    Tryk på kontrolpanelet i dropdown-menuen øverst til venstre på skærmen.
    Under menupunktet "Medarbejdere" har du det fulde overblik over alle medarbejdere/brugerprofiler. Det er også på denne side, du finder information om nummerflytning, abonnementsskifte eller igangværende lukning. Du vil da se en orange fane under den pågældende brugerprofils navn.

     

    Redigér medarbejder
    Du kan klikke på rediger-knappen, såfremt du ønsker at ændre noget i oplysningerne på den enkelte medarbejder. Her vil du også kunne bestille nyt simkort til profilen eller ændre dennes eksisterende produkter. 

    Indstil brugerrettigheder

    Du kan bestemme, hvilke rettigheder den enkelte medarbejder skal have ved at klikke på menupunktet "Medarbejdere" -> Redigér medarbejder -> Indstillinger. Vælg om en bruger skal have medarbejder- eller administratoradgang, og evt. om du vil begrænse brugerens adgang til udvalgte dele af kontrolpanelet.

     

    Begrænset adgang til kontrolpanelet hos Relatel 

    Det er også her, at du kan bestemme hvilke tilladelser brugeren skal have til deres mobilforbrug.

     

    Indstillinger for medarbejderes mobilforbrug

    Du kan vælge mellem disse funktioner:

    Overtakseret sms.
    En overtakseret sms er en vare eller ydelse, som du køber via sms. Fx hvis du deltager i en sms-afstemning til tv-shows, giver donationer, køber tog- eller busbilletter mv.

    Opkald til udlandet.
    Bestem om medarbejderen må ringe til udenlandske numre. 

    Brug af mobiltelefon i udlandet.
    Vælg om medarbejderen må ringe fra udlandet eller bruge data i udlandet.

    Dataforbrug udover pakken.
    Vælg mellem indstillingerne
    Nedsæt hastighed eller Luk for data, når medarbejderen har opbrugt alt data i sin mobilpakke. Læs vores supportartikel om dataforbrug, da funktionen afhænger af, om medarbejderen har Datapulje med i pakken.

    Saldomax.
    Indstil et beløb mellem 0 og 3000 kr. som medarbejderen må bruge ud over sin pakke - fx på at ringe i udlandet eller til at købe busbilletter for.
    Hvis medarbejderen rammer saldomax-grænsen, så spærrer telefonen for opkald og data. Man kan dog altid bruge den tale og data, man har med i sin pakke - også selv om saldomax er 0 kr. Grænsen står som standard til 1500 kr.

     

    Opret ny medarbejder

    Ønsker du at oprette en helt ny medarbejder, kan du gøre dette i toppen af siden "Medarbejdere" ved at klikke på "Ny medarbejder" og derpå vælge det relevante mobil- og/eller omstillingsabonnement. Klik på "Næste" i højre side. Følg herfra trin 1, 2 og 3. 

     

    Ny medarb trin 1

    Ny medarb trin 2

    Ny medarb trin 3

     

    Til sidst skal du blot godkende betingelserne ved at sætte hak i de 3 bokse og derefter klikke på "Godkend bestilling".

    Godkend bestilling