Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan bestiller og aktiverer jeg et nyt fysisk SIM-kort eller eSIM?

    Skrevet af Kundeservice

    • 5 nov. 2024

    Her kan du læse mere om, hvordan du som medarbejder eller administrator bestiller et nyt fysisk simkort eller eSIM via app.relatel.dk

    Generel information
    Hvis du bestiller et simkort som erstatning for et bortkommet, stjålet eller defekt simkort, skal du huske at aktivere det nye simkort på app.relatel.dk, når du modtager det. Dette gælder for både fysiske simkort, eSIM, datakort og datadelingskort.

     

    Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer, bliver simkortet automatisk aktivt på flyttedagen. Det samme gælder et eventuelt datadelingskort.

    Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med oprettelse af et nyt 5G Internet-abonnement (mobilt bredbånd) eller M2M-abonnement, bliver simkortet automatisk aktivt på den aftalte opstartsdato. Det samme gælder et eventuelt datadelingskort.

     

    Hvis du har modtaget et eSIM fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer, skal QR-koden scannes på flyttedagen. Dit eventuelle datadelingskort vil automatisk være aktivt.

    OBS Husk at den aktuelle mobiltelefon skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.


    Til dig som er medarbejder og ønsker at bestille nyt simkort til dig selv

    • Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    • Klik på dit profilbillede/dine initialer øverst i højre hjørne for at gå til "Min profil"
    • Vælg “Mobil”
    • Scroll ned til boksen "Mit mobil-simkort" eller "Mit datadelingskort"
    • Vælg én af følgende muligheder:
      Bestil nyt eSIM
      Bestil nyt (Fysisk simkort)
      Spær kort og bestil nyt
      (Vælg kun denne såfremt din telefon er blevet stjålet eller lignende.)
    • Husk at du skal aktivere dit nye simkort, når du har modtaget dette.
      Det gør du ved at logge ind på din personlige brugerprofil på app.relatel.dk og klikke på "Aktiver simkort" på den grå knap i den gule boks øverst på siden. 

    Til dig som er administrator og ønsker at bestille nyt simkort til en medarbejder

    • Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    • Gå til "Kontrolpanel"
    • Vælg "Medarbejdere"
    • Tryk på "Rediger" Rediger ud fra den pågældende medarbejder
    • Scroll ned til boksen "Mit mobil-simkort" eller "Mit datadelingskort"
    • Vælg én af følgende muligheder:
    • Bestil nyt eSIM
      Bestil nyt (Fysisk simkort)
      Spær kort og bestil nyt
       (Vælg kun denne såfremt telefonen er blevet stjålet eller lignende.)
    • Husk at du skal aktivere det nye simkort, når du har modtaget dette.
      Det gør du ved at logge ind på app.relatel.dk -> "Medarbejdere". Klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder. Aktiver det nye simkort ved at klikke på "Aktiver simkort" på den grønne knap i den grå boks øverst på siden. 

    Bestil nyt simkort

     

    Hvad er hvad?
    Et simkort til mobiltelefoni er mørkegrønt.
    Et datakort/datadelingskort til fx tablet eller router er lyserødt eller lysegrønt.

     

    Hvor ser jeg simkortnummeret?
    Uanset farven på simkortet står simkortnummeret på bagsiden. Nummeret er 11-20 cifre langt og starter med 8945. Dette nummer kaldes også et "ICCID" eller "ICC-nummer".

    Kan jeg få blanke simkort tilsendt?
    Ja, det kan du som udgangspunkt godt. Hvis du jævnligt opretter nye produkter og gerne vil have fysiske simkort liggende klar til brug, så sig til. Dette skal aftales med kundeservice, som du kan kontakte på: kundeservice@relatel.dk

     

    Afhentning af simkort:

    Ønsker du at afhente dit fysiske simkort, kan dette ske fra mandag til fredag mellem kl. 10.00 og 14.00 efter skriftlig aftale på følgende adresse:

    Relatel

    Teglværksgade 18

    2100 København Ø

    (Husk at afhenter skal medbringe gyldigt billed-ID.)

     

    Vær opmærksom på følgende:

    Du kan ikke bestille simkort til et hovednummer, da et hovednummer ligger i skyen og ikke har simkort tilknyttet.

    Du kan ikke bestille et nyt simkort til et mobilnummer, som er under indflytning til Relatel.

    Vi kan ikke garantere at aktivering af simkort virker, hvis du befinder dig i udlandet.