Afhængig af din mobilpakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt alt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke. Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80 % og 100 % af din datapakke.
Du har disse muligheder:
- Jeg har IKKE Datapulje i min pakke
- Jeg har Datapulje i min pakke
Datapulje er med i disse pakker:
- Fri Tale + 30 GB m. Datapulje (Tidl. Fri tale + 25 GB)
- Fri Tale + 60 GB m. Datapulje og 5G (Tidl. Fri tale + 50 GB)
- Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G
- Fri Tale + 2.000 GB m. Datapulje og 5G
Jeg har en pakke uden Datapulje
- Har du eller din virksomhed IKKE Datapulje, så kan du enten lukke helt for din data, når din datapakke er opbrugt eller fortsætte med nedsat hastighed på 64 Kbit/s i DK/EU.
Som standard nedsætter vi din datahastighed til 64 Kbit/s, når din datapakke er tom og du ikke har Datapulje. Det er nemlig gratis at bruge nedsat hastighed i DK og EU.
Virksomhedens administrator kan vælge mellem disse indstillinger i kontrolpanelet under Medarbejdere -> rediger medarbejder:
- Luk for data:
Hvis du vælger denne mulighed, vil din data lukke fuldstændigt i hele verden. Dette sker naturligvis først, når du har opbrugt den mængde data, der er inkluderet i din datapakke. - Data med nedsat hastighed:
Vælger du at sætte din datapakke til at køre med nedsat hastighed, bliver din hastighed i DK/EU sat ned til 64 Kbit/s. Dette er gratis, når du befinder dig i DK/EU. I resten af verden betaler du alm. udlandspris for data ud over pakken, og her bliver din hastighed ikke sat ned.
OBS: Når du opholder dig i udlandet, får du en sms fra os, når vi har registreret, at du har brugt ekstra data for 450 kr. Den skal du svare tilbage på, hvis du vil fortsætte med at kunne bruge data.
Opgørelsen af dit forbrug kan dog godt være lidt forsinket, før det når frem til os fra udlandet. Vær derfor ekstra opmærksom, når du bruger data i udlandet, hvis du vil undgå et stort overforbrug. Et lille tip er derfor at bruge wifi, når du kan :)
Opgrader dit abonnement:
Det er også en mulighed at opgradere dit abonnement, når din datapakke er opbrugt. Læs mere her.
Jeg har Datapulje i min pakke
- Har du Datapulje MED i din pakke, kan du forsætte med at bruge data i DK, hvis der er mere tilbage i din virksomheds fælles pulje. Uden at det koster ekstra. Du får besked fra os, når du begynder at bruge data fra jeres fælles Datapulje. Når puljen er tom, får du besked om, at dataen er brugt op. (Datapulje gælder ikke for EU- eller udlandsdata.)
Hvis den fælles pulje er tom, eller der ikke er andre i din virksomhed med Datapulje, så sætter vi som standard din datahastighed ned til 64 Kbit/s, når din datapakke er tom. Det er nemlig gratis at bruge nedsat hastighed i DK og EU.
Datapuljen gælder kun i DK, så når du er i udlandet eller når puljen er tom, er det derfor din indstilling i kontrolpanelet, der bestemmer hvad der sker, når du har opbrugt din data.
Info om datapulje:
Fra den 1. november 2024 gælder datapuljen for de første 100 mobilpakker med datapulje, som er oprettet på jeres Relatel-konto. Hvis din virksomhed har mere end 100 mobilpakker, der indeholder datapulje-løsningen, så bliver disse ikke en del af jeres samlede datapulje.
Administrator kan vælge mellem disse indstillinger:
- Luk for data:
Hvis du vælger denne mulighed, vil din data lukke fuldstændigt i EU og resten af verden. Men først når du har brugt den data, der er inkluderet i din datapakke. Når jeres fælles Datapulje er tom, så lukker din data i DK også. - Data med nedsat hastighed:
Vælger du at sætte din datapakke til at køre med nedsat hastighed, bliver din hastighed i DK/EU sat ned til 64 Kbit/s, når du har brugt din data eller når den fælles Datapulje er tom. Dette er gratis, når du befinder dig i DK/EU. I resten af verden betaler du alm. udlandspris for data ud over pakken, og her bliver din hastighed ikke sat ned.
OBS: Når du opholder dig i udlandet, får du en sms fra os, når vi har registreret, at du har brugt ekstra data for 450 kr. Den skal du svare tilbage på, hvis du vil fortsætte med at kunne bruge data.
Opgørelsen af dit forbrug kan dog godt være lidt forsinket, før det når frem til os fra udlandet. Vær derfor ekstra opmærksom, når du bruger data i udlandet, hvis du vil undgå et stort overforbrug. Et lille tip er derfor at bruge wifi, når du kan :)
Opgrader dit abonnement:
Det er også en mulighed at opgradere dit abonnement, når din datapakke er opbrugt. Læs mere her.