Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan ændrer jeg oplysninger og tilladelser på en medarbejder?

    Skrevet af Kundeservice

    • 1 okt. 2024

    Ønsker du som administrator at ændre navn, oplysninger eller tilladelser på en medarbejder, skal du starte med at logge ind i dit kontrolpanel her.
    Klik herefter på fanen "Medarbejdere" og klik på "Rediger" ud for den relevante medarbejder/brugerprofil.

    Vær opmærksom på, at der ikke registreres en fysisk adresse på den enkelte medarbejder på din Relatel-konto, men kun på firmaet.

    Personoplysninger, sprog og saldomax

    Første felt, du møder, indeholder medarbejderens navn samt emailadresse. Vær opmærksom på at emailadressen skal være unik. Du kan ikke have den samme emailadresse på flere forskellige medarbejdere hos Relatel.

    I første felt møder du også sprog og saldomax. Læs mere om saldomax her.

    Data på bruger 1


    Profilbillede

    Næste felt er "Profilbillede". Her kan du indsætte et billede af medarbejderen, hvis du ønsker det. Læs mere her. 

    Profilbillede 1

     

    Rediger eksternt telefonummer

    I dette det tredje felt kan du ændre medarbejderens telefonnummer, såfremt denne har en omstillingsløsning tilknyttet et eksternt mobilnummer. ("Eksternt" betyder et mobilnummer, som ikke har mobilabonnement hos Relatel.)

    Ønsker du at sætte et udenlandsk eksternt mobilnummer på medarbejderens omstillingsløsning, bedes du kontakte vores kundeservice her: kundeservice@relatel.dk

     

    Rediger eksternt telefonnummer


    Viderestilling

    Fjerde felt hedder "Viderestilling". Her kan du opsætte en såkaldt GSM-viderestilling i tilfælde af at medarbejderen er syg eller holder ferie. Så kan en anden gribe personens opkald, så I ikke mister dem. (Vær opmærksom på, at dette felt ikke har noget med jeres hovednummer at gøre.)

     

    Du kan vælge mellem 4 former for viderestilling:

    • Ubetinget (Sender alle kald videre uanset hvad.)
    • Optaget (Sender kald videre, hvis mobilnummeret er optaget.)
    • Ubesvaret (Sender kald videre, hvis mobilnummeret ikke besvares.)
    • Uden dækning (Sender kald videre, hvis mobilen er uden for dækning.)

    Husk at du selv skal ind og slette denne viderestilling igen, når medarbejderen er retur og igen skal besvare sine egne kald. For at gøre dette, sletter du blot nummeret i ét eller flere af felterne og gemmer til sidst.

    GSM-vs 1

    Indstillinger

    • Vælg om en bruger skal have medarbejder- eller administratoradgang, og evt. om du vil begrænse brugerens adgang til udvalgte dele af kontrolpanelet.
    • Under "Grupper" kan du oprette en ringegruppe til dit hovednummer og tilføje medarbejderen til denne. Læs mere her.
    • Under "Lokalnummer" kan du tildele et lokalnummer til medarbejderen. Læs mere her.
    • Under "Synlighed" vælger du, om man skal kunne se medarbejderen i jeres liste over kolleger - dette anbefaler vi bestemt, at man skal kunne.
    • Dette næste felt fremgår kun, hvis medarbejderen har mobiltelefoni hos Relatel:
      Kø på mobilen 1-1

    Her kan du opsætte banke på-funktion, telefonkø og/eller ventemusik direkte på medarbejderens mobil.

    Nu skal du bestemme, hvilke tilladelser brugeren skal have på deres mobilforbrug. 
    Du kan vælge mellem disse 4 funktioner:

    Merforbrug 1-1


    • Overtakseret sms. En overtakseret sms er en vare eller ydelse, som du køber via sms. Fx hvis du deltager i en sms-afstemning til tv-shows, giver donationer, køber tog- eller busbilletter mv.

    • Opkald til udlandet. Bestem om medarbejderen må ringe til udenlandske numre. 

    • Brug af mobiltelefon i udlandet. Vælg om medarbejderen må ringe fra udlandet eller bruge data i udlandet.

    • Dataforbrug udover pakken. Vælg mellem indstillingerne Nedsæt hastighed eller Luk for data, når medarbejderen har opbrugt alt data i sin mobilpakke. Læs vores supportartikel om dataforbrug, da funktionen afhænger af, om medarbejderen har Datapulje med i pakken.

    Oplys nummer
    Det er her, du kan sende informationer om det enkelte nummer til fx 118 og Krak. 

    Oplys nr 1

    Abonnementer
    Her kan du se medarbejderens abonnementer, ændre disse samt tilkøbe og lukke produkter.

     

    Mit mobil-simkort

    Her ser du medarbejderens telefonnummer, simkortnummer, pin- og pukkode. Hvis medarbejderen bruger eSIM, vil du også kunne se QR-koden her. Vær opmærksom på at du ikke kan ændre mobilnummeret på en medarbejders simkort. 

    Datadelingskort

    Hvis medarbejderen har Fri tale + 60 GB, Fri tale + 1000 GB eller Fri Tale + 2000 GB, kan vedkommende få et gratis datadelingskort til brug i fx tablet eller router. Dette ser du oplysninger om eller bestiller i dette felt. Læs mere her. 
    Hvis medarbejderen bruger eSIM til sit datadelingskort, vil du også kunne se QR-koden her.


    Luk medarbejderens abonnement

    Det giver næsten sig selv: Her kan du lukke medarbejderen ned. Vær opmærksom på, at dette lukker både brugerprofilen og alle tilhørende abonnementer på medarbejderen ned om 30 dage - uanset bindingsperiode. Du vil blive opkrævet for produkterne til bindingen udløber.