Tilbage til oversigt Relatel Support

    Administration af stamdata og firmaoplysninger, medarbejdere, forbrug, og fakturering. Overdragelse af CVR-nummer.

    Skrevet af Kundeservice

    • 4 nov. 2024

    Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering.

    Først: Log ind på din Relatel-konto med din mail og adgangskode her.


    Medarbejdere1


    Medarbejdere
    Under "Medarbejdere" har du det fulde overblik over alle dine medarbejdere. Du kan blandt andet redigere den enkelte medarbejder, oprette en medarbejder, finde pin- og pukkoder, simkortnumre, ændre abonnementer og bestille nye simkort.

    Hovednumre 
    Her kan du se dit firmas hovednummer og ændre på det. Du kan fx ændre dets navn, købe tillægsprodukter, opsætte smiley-ordning og optagelse af kald. Dette gør du ved at klikke på "Rediger" ud for nummeret.

    I feltet "Oplys nummer" kan du vælge, hvilke - om nogen - oplysninger om dit hovednummer 118.dk, Krak o.l. skal modtage. Vær opmærksom på at oplysningerne først bliver tilgængelige online, når 118.dk, Krak o.l. opdaterer deres info-database.

    Stamdata (firmaoplysninger)

    Her kan du se hvilke stamdata  din virksomhed er registreret med hos Relatel. Stamdata dækker over virksomhedsnavn, firmaadresse og CVR-nummer. Desuden er det også her, at du kan finde din underretnings- og faktureringsmail. 

     

    Ændring af stamdata (firmaoplysninger)
    Du har ikke selv mulighed for at ændre virksomhedsnavn, firmaadresse eller CVR-nummer på din Relatel-konto. Dette skyldes, at vi skal kunne verificere, at stamdataen er korrekt.
    Har du skiftet virksomhedsnavn eller firmaadresse, skal du derfor først sikre, at oplysningerne er opdateret/ændret på virk.dk. Kontakt herefter kundeservice, som vil hjælpe dig med at få opdateret oplysningerne på din Relatel-konto: kundeservice@relatel.dk.

     

    Kundenummer

    Dette finder du på app.relatel.dk under Stamdata -> Kundeoplysninger. Du behøver ikke at opgive dit kundenummer ved kontakt til Relatel - her er dit CVR-nummer nok.


    Overdragelse ved ejerskifte, nyt CVR-nummer o.l.

    Har du fået nyt CVR-nummer, eller har dit firma skiftet ejer, skal der laves en såkaldt "overdragelse" af din Relatel-konto. Overdragelsesblanketten skal sendes til: kundeservice@relatel.dk.
    Inden du sender os filen, skal du sikre, at oplysningerne på det modtagende firma er opdateret på virk.dk med fx navn, adresse og firmamail. 
    Find PDF-fil til overdragelse her. 


    Fakturering
    Her kan du opsætte/ændre betalingsmetode, se aktuel betalingsmetode, se saldo og dine fakturaer. Du kan også downloade fakturaer som PDF- eller CSV-fil. Læs mere om fakturering.

    Mobilforbrug
    Vi vil gerne sikre os at I har de rette abonnementer. Derfor kan du se alle dine mobil- og bredbåndsabonnementers aktuelle forbrug her. Med 3 forskellige farver indikerer vi, om abonnementet passer til den enkelte bruger:
    Grøn: Alt er i den skønneste orden
    Gul: På kanten til for lavt indhold i abonnementet
    Rød: Abonnementet vurderes for lavt til forbruget


    Abonnementer
    Her kan du se alle jeres abonnementer: Hovednumre, mobilnumre samt omstillingsprodukter. De er listet med navn, abonnement, pris og udløbsdato på evt. bindingsperiode. 
    Klikker du på navnet, kommer du ind på selve brugeren.
    Klikker du på abonnementet, får du mulighed for at ændre dette.

     

    M2M
    Hvis du har M2M-abonnementer på din konto, kan du se dem her. De er listet med navn, telefonnummer og simkortnummer. Klik på "Rediger" for at ændre navn, saldomax eller for at lukke abonnementet.

    På denne side kan du også downloade dit M2M-forbrug som CVS-fil:
    Vælg årstal og måned og klik på "Hent".
    Vær opmærksom på, at du vil få en fil med alle dine M2M-abonnementer i. Du kan ikke vælge bestemte abonnementer til eller fra i udtrækket.