Relatels blog

    Nyhedsbrief: Efterår 2023

    Skrevet af Cæcilie Hansen

    • 27 okt. 2023
    • læsetid 10 min.

    Hold dig opdateret om efterårets nye funktioner, så du ikke misser vigtige opdateringer, der gør hverdagen nemmere i din virksomhed. Husk at vi opdaterer listen løbende, så du er informeret.

     
    Nyheder der er kommet i løbet af efteråret:

    Her er hele listen, så du hurtigt kan få overblik. Du kan blive klogere på de forskellige funktioner længere nede på siden 👇


    • Lav særlig opsætning når telefonkøen er lang ⌛ Modtager du flere opkald, end du kan nå at håndtere, så har du nu mulighed for at vælge, hvor mange opkald, der maksimalt kan vente i telefonkøen på din virksomheds hovednummer, og hvad der skal ske, når køen er fuld.

      Du kan fx begrænse længden af køen til 100 opkald, og derefter stille yderligere opkald videre til en anden opsætning, når køen er fuld. Fx en opsætning, der går til en anden afdeling, en telefonsvarer eller en besked der fortæller, at du har ekstraordinært travlt.

      Begræns længden af telefonkø hos Relatel
      Sådan stiller du opkald videre til en anden opsætning, når telefonkøen er fuld:
      • Log på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> opsætninger
      • Opret evt. en ny opsætning, der skal bruges, når køen er fuld
      • Redigér herefter opsætningen med din telefonkø
      • Vælg den nye opsætning i punktet "Begræns længden af køen". Husk at udfylde boksen med max antal ventende opkald
      • Gem.


    • Se navn på medarbejdere, der flytter et nummer til Relatel 📲 En lille tilføjelse, som vi har lavet ud fra vores kunders gode forslag til forbedringer. Nu kan du nemlig se navne på de medarbejdere, der er ved at flytte et telefonnummer til Relatel. Du kan se funktionen på app.relatel.dk -> medarbejdere - men kun hvis din virksomhed er ved at flytte et eller flere numre til Relatel.

      Se medarbejders navn under nummerflytninger


    • Validér din virksomhed med MitID ✅ Validér din virksomheds identitet, så du nemmere kan komme i gang med at bruge funktioner og services hos Relatel. Fx kan du hente et nyt eSIM direkte i kontrolpanelet og slippe for at vente på, at det kommer med posten.

      MitID-validering hos Relatel

      Sådan validerer du din virksomhed med MitID:
      • Log på app.relatel.dk -> Stamdata
      • Klik på den blå knap "Log ind med MitID"
        Valider din virksomhed med MitID hos Relatel
      • Vælg om du vil logge ind med MitID Erhverv eller MitID Privat til Erhverv
      • Sørg for at logge ind med en bruger, der har MitID-rettigheder til at handle på vegne af din virksomhed
      • Log herefter ind som normalt med MitID.


    • Se antal "ring tilbage" på wallboardet 📲 Få hurtigt overblik over, hvor mange kunder der har valgt "ring mig op" i telefonkøen på dit hovednummer. Med Omstilling Premium kan du se livedata over opkald til hovednummeret på Wallboard Basis. Så kan du nemt planlægge hvor mange, der skal være på telefonen - og om dine kunder bruger "ring mig op"-funktionen.

      Se antal der har valgt ring mig op på wallboardet


    • Se gennemsnitsvarigheden af dine opkald på statistiksiden 📈 Hold øje med hvornår på dagen, du har de længste samtaler. Ringer kunderne med flest spørgsmål midt i frokostpausen, så kan du fx overveje at spise frokosten lidt senere, eller at få flere kollegaer til at hjælpe med at svare på telefonen i denne periode.

      Se gennemsnitlig samtaletid på dine opkald


    • Nye funktioner på mobilappen 🆕 Skjul opkaldsboksen, viderestil et opkald til et andet hovednummer og se forbrug på Datapulje. Der er kommet en række nye funktioner til din mobilapp, så husk at slå automatiske opdateringer til i App Store/Google Play, så du altid er sikker på at have den nyeste version af mobilappen.

      Nyheder i mobilappen:
      • Omstil opkald til et hovednummer.
        Spar tid, når du skal omstille et opkald til en anden afdeling i din virksomhed. Du behøver ikke længere at tjekke, om din kollega er ledig inden du omstiller et opkald. I stedet kan du nu omstille kunden til et andet hovednummer i din virksomhed, så opkaldet automatisk følger opsætningen og flere medarbejdere kan svare telefonen.

        Omstil opkald til et hovednummer med Relatels mobilapp

      • Se forbrug på Datapulje.
        Hold øje med forbruget på din virksomheds Datapulje, når du er på farten. Så kan du lynhurtigt tjekke om du skal skrue ned for dit forbrug af mobildata, eller om du kan surfe løs 🏄 

        Se forbrug på din virksomheds datapulje på mobilappen fra Relatel

      • Skjul opkaldsboksen.
        Få mere plads til at se informationer i mobilappen mens du taler med dine kunder. Du kan nemt skjule opkaldsboksen ved at klikke på ikonet med de to pile, der peger mod hinanden. Skal du have boksen frem igen, så klikker du blot på pilen til venstre på skærmen.

        Skjul opkaldsboksen på Relatels mobilapp


    • Nye statusbeskeder til "forstyr ikke"-funktionen på hovednummeret 🚫 Slip for at skrive lange beskeder om, hvorfor du ikke vil forstyrres af opkald fra hovednummeret, men vælg lynhurtigt mellem de årsager, som du bruger mest. Fx hvis du er til møde, til frokost, holder ferie eller er syg.

      Statusbeskeder til din forstyr ikke-funktion hos Relatel

      Du kan vælge mellem de årsager, som de fleste af vores kunder bruger. Og hvis du har behov for andre grunde, som du ofte bruger (eksempelvis "på kundebesøg" eller "på værkstedet"), så kan administratoren på din konto selv tilføje flere beskeder.



      Sådan bruger du statusbeskeder til forstyr ikke:
      • Log på app.relatel.dk eller på din Relatel-mobilapp
      • Klik på "forstyr ikke"-funktionen
      • Vælg en statusbesked
      Sådan opretter du nye statusbeskeder:
      Opret en ny statusbesked til din forstyr ikke-funktion hos Relatel


    • Brug Datakald med Microsoft Edge 🌐 Datakald
      Der er godt nyt, hvis du bruger Microsoft Edge som din internetbrowser. Nu kan du nemlig modtage og foretage Datakald med Relatel i alle moderne browsere - også i Microsoft Edge.



    • Træk opkald fra telefonkøen 📲 Besvar et opkald, der venter langt nede i telefonkøen på din virksomheds hovednummer. Nu kan du nemlig vælge hvilke opkald, du vil prioritere - fx hvis du venter på svar fra en bestemt kunde.

      Hvis du har aktiveret telefonkø på hovednummeret, kan du trække et opkald ud af køen, så du kan tale med en person, der venter langt nede i køen.

      Træk opkald fra din telefonkø
      Sådan trækker du et opkald ud af en telefonkø:
    1. Log på app.relatel.dk -> opkald
    2. Klik på fanebladet "I kø"
    3. Se kundens nummer i køen i cirklen til venstre
    4. Klik på de tre prikker til højre på opkaldet for at åbne menuen
    5. Klik på "Træk opkald"
    6. Besvar opkaldet.

     



    • Ny menu til hovednummer-sms'er ✉️ Få et samlet overblik over de sms'er, der er sendt til din virksomheds hovednummer. Har du tilkøbt funktionen "Hovednummer-SMS", hvor kunderne kan sende beskeder til dit hovednummer, så har du fået et nyt menupunkt på app.relatel.dk. 
      Her har du en oversigt over alle dine hovednummer-sms'er, så du nemt og hurtigt kan finde (og svare på) de sms'er, du har modtaget fra kunderne.

      Oversigt over din virksomheds hovednummer-smser hos Relatel



    • Lav 3-vejs kald og hav gruppesamtaler 👥 Tilføj nemt en tredje person til et opkald og opret en 3-vejssamtale. Så kan flere personer deltage i den samme telefonsamtale på samme tid. Fx hvis din kollega skal afklare et hurtigt spørgsmål fra en kunde, eller hvis du skal holde telefonmøde med to kollegaer samtidig.

      Sådan opretter du en gruppesamtale/3-vejs kald:
      • Klik på opkaldsboksen, mens du taler med en person
      • Vælg den kollega, du vil føje til samtalen
      • Klik på omstillingsknappen ud for din kollega
      • Vælg Start gruppesamtale
      • Nu deltager I alle tre i samtalen.
      Start en gruppesamtale eller 3-vejs kald hos Relatel



    • Omstil udgående opkald 🔁 Har du ringet en kunde op, som skulle tale med en af dine kollegaer i stedet? Nu behøver du ikke lægge på, så din kollega kan ringe kunden op, eller løbe rundt for at give telefonen videre. I stedet kan du nu lynhurtigt omstille det udgående opkald til den rigtige person.

      Sådan gør du:
      • Ring op til en kunde
      • Gå til opkaldsboksen til venstre på app.relatel.dk
      • Klik på omstillingsknappen nederst i opkaldsboksen

        Klik på omstillingsknappen nederst for at omstille et udgående opkald
      • Vælg hvilken kollega, du vil omstille til

        Omstil et udgående opkald til en kollega med Relatel
      • Omstil opkaldet.

        Gennemfør omstilling


    • Notifikationslyd når du har omstillet et opkald 🔈 Nu kan kunderne høre, når du har omstillet et opkald til din kollega. Der bliver nemlig afspillet en bip-lyd, når omstillingen er gået igennem. Så ved kunderne, hvornår din kollega er klar til at tale.

      Notifikationslyd når du omstiller et opkald hos Relatel

     

     

    Tilmeld dig Relatels nyhedsbrev

    Produktnyheder Produkt features