Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opretter og ændrer jeg en telefonmenu?

    Skrevet af Kundeservice

    • 24 okt. 2024

    Opsæt en telefonmenu på dit hovednummer - så sikrer du, at dine kunder med det samme kan trykke sig ind til den helt rigtige afdeling eller medarbejder. Telefonmenu kaldes også "tastemenu".

     

    Telefonmenu (også kaldet tastemenu)
    Der er mulighed for at jeres kunder kan blive mødt af en telefonmenu med en velkomst og valget om, hvilken afdeling eller medarbejder, de vil tale med.

    For at kunne være med i en telefonmenu, skal den enkelte medarbejder have Omstilling Starter, Pro eller Premium. Der skal dog være minimum 1 stk. Omstilling Pro eller Premium på jeres Relatel-konto, for at få adgang til funktionen.

     

    Telefonmenu

     

    Start med disse trin

    • Log på din Relatel-konto
    • Gå til kontrolpanel
    • Start med at sikre dig at alle de medarbejdere, der skal være med i telefonmenuen, har et omstillingsprodukt hos Relatel. Dette kan du tjekke under fanen "Abonnementer".
    • Hvis du skal have oprettet flere omstillingsprodukter, kan du gøre dette under "Medarbejdere". Du kan oprette omstillingsprodukt på en eksisterende medarbejder ved at klikke på rediger-knappen eller oprette en helt ny medarbejder ved at klikke på "Ny medarbejder".
    • Ønsker du at indsætte en gruppe af medarbejdere i et eller flere at telefonmenuens tastevalg, skal du oprette gruppen først - læs mere her.

    Du opsætter en telefonmenu sådan her:

    • Vælg “Opsætninger"
    • Opret en ny opsætning og giv den et navn eller redigér en eksisterende opsætning
    • Tryk ”Gå til telefonmenu”
    • Tilføj derefter en velkomst, hvor du fortæller dine kunder, hvad de skal taste for at nå til rette afdeling eller medarbejder
    • Opret telefonmenuens valgmuligheder ved at trykke “tilføj valgmuligheder” i punkt 2
    • Vælg ventemusik i trin 3
    • Vælg hvor længe kundernes kald skal ringe hos jer, før kaldet stilles over til jeres eventuelle Intet svar-funktion i tin 4
    • Vælg om kald til telefonmenuen skal registreres som indenfor eller udenfor åbningstiden
    • Husk at gemme når du er færdig
    • OBS Du kan have op til 10 valgmuligheder i din tastemenu:
      Tryk 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, og 9. Har du brug for flere valgmuligheder, kan du evt. lave en undermenu - se nedenfor:

    Hovedmenu:
    "Velkommen til vores firma. Tast 1 for salg eller tast 2 for kundeservice"
    Undermenu:
    "Velkommen til salgsafdelingen. Tast 1 for erhverv og tast 2 for privat."