Med Relatel har du mulighed for at få tilknyttet MobilePay på dit mobile hovednummer med funktionen "Hovednummer SMS".
Hvis du er tvivl om du har et mobilt eller fastnethovednummer, så kan du slå nummeret op lige her.
I den her FAQ får du guiden til, hvordan du får MobilePay på dit hovednummer:
1. Tilkøb funktionen "Hovednummer SMS" til dit hovednummer.
Du skal bruge en bekræftelses-sms fra MobilePay for at aktivere det på hovednummeret. Derfor skal du bruge featuren Hovednummer SMS, så du kan modtage sms'en på dit hovednummer.
OBS: Du kan få Hovednummer SMS til alle mobile (gsm) hovednumre. Det er desværre ikke muligt at få funktionen på fastnetnumre.
Kontakt vores kundeservice, hvis du vil vide, om dit hovednummer er mobilt. Ellers kan du også selv tjekke den samlede danske nummerplan eller slå nummeret op på siden her: https://7it.dk/mobil/
- Log ind på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> hovednumre
- Redigér hovednummeret ved at klikke på blyanten
- Scroll ned til Tillægsprodukter og klik "aktivér" ud for Hovednummer SMS
- Klik på "Sæt oprettelse i gang"
- Funktionen er klar i løbet af én arbejdsdag. Du modtager en test-sms fra Relatel, når du kan bruge funktionen.
2. Opret MobilePay på dit hovednummer, når du har modtaget test-sms'en fra Relatel.
Du er klar til at modtage bekræftelses-sms'en fra MobilePay, når du har fået en test-sms fra os.
3. Fortsæt med at bruge Hovednummer SMS-funktionen eller opsig den. Du kan vælge at beholde funktionen, så du fremover kan kommunikere med kunderne over sms - uden at du behøver oplyse dit eget mobilnummer. Så kan kunderne nemt kontakte dig, når det passer dem. Og du kan svare, når du har mulighed for det.
Hvis du ikke skal bruge funktionen, skal du opsige den samme sted, som du oprettede den i kontrolpanelet.
Kan jeg betale min Relatel-faktura via MobilePay?
Nej, det kan du ikke. Her kan du læse mere om mulige betalingsmetoder på din Relatel-konto. De inkluderer betalingskort, leverandørservice og FIK-betaling.