Hos Relatel kan du vælge om du vil betale med betalingskort, via Leverandørservice, via FIK eller via EAN-nummer.
Du administrerer din betalingsmetode i kontrolpanelet på app.relatel.dk under fanen "Fakturering".
Vælger du intet andet, vil du automatisk være oprettet med FIK som betalingsmetode. Relatels kunder bliver faktureret i løbet af de første 2 uger hver måned. Det er ikke muligt at blive opkrævet kvartalsvis, halv- eller helårligt. Alle fakturaer sendes pr. mail uanset valgte betalingsmetode.
Vigtig information
Betalingsservice er en betalingsordning for privatpersoner og kan derfor ikke vælges som Relatel-kunde. Leverandørservice fungerer stort set på samme måde og kan vælges som alternativ.
Hvis du allerede er tilmeldt betaling via betalingskort eller Leverandørservice og ønsker at skifte denne metode, bedes du kontakte kundeservice. Så nulstiller vi din konto til FIK-betaling, og du kan derefter tilmelde ønsket alternativ.
Du kan hente alle dine fakturaer som PDF-filer eller CSV-udtræk samt se din nuværende saldo på faktureringsfanen. Derudover kan du indtaste dit EAN-nummer og modtage din faktura elektronisk.
Sådan ser/skifter du din nuværende betalingsmetode som administrator på din Relatel-konto
- Log ind på app.relatel.dk med din mail og adgangskode
- Vælg Kontrolpanel i dropdown-menuen øverst til venstre
- Vælg "Fakturering"
- Her kan du se din nuværende betalingsmetode, ændre denne eller opdatere dine kortoplysninger
- Her kan du også se din FIK-kode/FIK-nummer, som starter med +71
- Hvis du har tilmeldt Leverandørservice
Betaling med betalingskort
Hos Relatel kan du vælge at betale med betalingskort.
Følgende kort kan benyttes: Dankort, Visa, MasterCard, Visa Electron eller Maestro.
Når du vil tilmelde et betalingskort på din Relatel-konto, skal du have dit kortnummer, udløbsdato samt kontrolcifre ved hånden.
Når du tilknytter et betalingskort, vil betalingerne køre automatisk og gebyrfrit.
Nyt betalingskort
Du skal selv huske at opdatere dit kort på din Relatel-konto, såfremt du får nyt kort af din bank eller pengeinstitut. Det kan du gøre samme sted som beskrevet ovenfor. Når du har tilknyttet det nye kort, vil eventuelle udestående fakturaer blive sat til betaling med det samme.
Du kan kun have ét betalingskort tilknyttet din Relatel-konto, medmindre du opretter flere forskellige betalere. Læs mere nedenfor.
Du kan kun have ét betalingskort tilknyttet din Relatel-konto, medmindre du opretter flere forskellige betalere. Læs mere nedenfor.
Betaling via Leverandørservice
Hos Relatel kan du vælge at betale via Leverandørservice.
Med Leverandørservice bliver betalingen trukket direkte fra den bankkonto, som er tilknyttet din virksomhed.
Hvis du betaler med Leverandørservice, er der et gebyr på 12,00 kr. pr. faktura. Når du tilmelder dig Leverandørservice ved at indtaste dit registrerings- og kontonummer, sender vi anmodningen afsted til Nets, som skal godkende din anmodning.
Efter Nets har godkendt din anmodning, vil du få tilsendt en bekræftelsesmail fra os. I mailen er et link, du skal følge, for endeligt at bekræfte din tilmelding til Leverandørservice. Du modtager typisk denne mail 3 dage efter din anmodning.
Når du er tilmeldt Leverandørservice, vil du blive adviseret (jvf. Nets betalingsbetingelser) omkring jeres fakturaer og beløbet, som vi vil hæve på jeres bankkonto. 3 dage efter adviseringen vil vi hæve det udestående beløb.
Bemærk at betaling via Leverandørservice vil ske til Nuuday A/S.
Relatel er en del af Nuuday A/S.
Relatel er en del af Nuuday A/S.
Bankbetaling/giroindbetaling/FIK
Hvis du betaler med bankindbetaling eller giroindbetaling (FIK), er der et gebyr på 49 kr. pr. faktura. Vælger du denne betalingsform, skal du selv holde øje med dine fakturaer og oprette betalingen manuelt måned for måned.
Kan jeg betale via EAN-nummer?
Ja. Hvis du ønsker at modtage din faktura elektronisk via EAN-nummer, kan du kontakte kundeservice og oplyse dit EAN-nummer. Du kan ikke selv indtaste EAN-nummer på din Relatelkonto. (Vær opmærksom på at du også stadig vil modtage dine fakturaer via email efter oprettelse af EAN-nummer.)
Kan jeg overføre min betaling direkte til Relatels registrerings- og kontonummer?
Nej. Her vil vi anbefale, at du bruger din FIK-kode til at foretage din betaling.
Kan jeg betale via IBAN/Swift?
Nej. Relatel tilbyder ikke betaling via IBAN/Swift.
Hvad er betalingsfristen hos Relatel?
Hos Relatel er der en betalingsfrist på 8 dage netto.
Kan jeg have flere betalere på in Relatel-konto?
Ja. Ønsker du at dele din Relatel-konto op i forskellige betalere, kan dette imødekommes. Dette kaldes multidebtors. Betalingsmetoden kan være forskellig fra betaler til betaler.
Ja. Ønsker du at dele din Relatel-konto op i forskellige betalere, kan dette imødekommes. Dette kaldes multidebtors. Betalingsmetoden kan være forskellig fra betaler til betaler.
Ønsker du multidebtors på din konto, bedes du kontakte kundeservice på kundeservice@relatel.dk
Med multidebtors kan du fx splitte dine brugere op på flere forskellige fakturaer, hvis du har behov for dette.
Jeg har skiftet betalingsmetode - bliver min allerede modtagne faktura så betalt automatisk?
Ja. Som udgangspunkt gør den, hvis du har tilmeldt et betalingskort. Har du valgt Leverandørservice, vil denne først træde i kraft, når din tilmelding er bekræftet via NETS. Hold derfor øje med din saldo via dit kontrolpanel.
Ja. Som udgangspunkt gør den, hvis du har tilmeldt et betalingskort. Har du valgt Leverandørservice, vil denne først træde i kraft, når din tilmelding er bekræftet via NETS. Hold derfor øje med din saldo via dit kontrolpanel.
Jeg har et tilgodehavende - hvad sker der med det?
Et tilgodehavende kan fremgå på din konto, hvis du fx har modtaget en kreditnota eller har betalt den samme faktura to gange. I så fald vil sin saldo være positiv. Et tilgodehavende vil helt automatisk blive modregnet dine fremtidige fakturaer, indtil det er opbrugt.
Et tilgodehavende kan fremgå på din konto, hvis du fx har modtaget en kreditnota eller har betalt den samme faktura to gange. I så fald vil sin saldo være positiv. Et tilgodehavende vil helt automatisk blive modregnet dine fremtidige fakturaer, indtil det er opbrugt.
Ønsker du at få dit tilgodehavende udbetalt, skal du gøre følgende:
Send en mail (fra jeres administratormail) til kundeservice@relatel.dk med det konto- og registreringsnummer, du ønsker beløbet overført til. Vi vil derefter sørge for at oprette en udbetaling. Vær opmærksom på at et depositum for køb af telefon eller andet hardware ikke kan udbetales, ej heller gavekort.