Tilbage til oversigt Relatel Support

    Mit simkort er spærret - hvorfor?

    Skrevet af Kundeservice

    • 21 jun. 2024

    Hvis dit sim-kort er blevet spærret kan der være flere årsager til dette. Her kan du læse om de 2 mest almindelige årsager til et spærret simkort.

    1. Det kan være fordi du har forbrug udover dit abonnement, der overskrider beløbet på din saldomax 

    2. Det kan også skyldes at en faktura har overskredet forfaldsdatoen og ikke er betalt 
     
    1) Saldomax
     
    Saldomax er en grænse mellem 0 og 3000 kr. som du kan sætte for, hvor meget merforbrug der skal være tilladt på dit abonnement.
     
    Merforbrug er alt forbrug, som ikke er en del af abonnementet. Fx hvis I ringer eller bruger data i udlandet, ringer til betalingsnumre, deltager i sms-afstemninger, sender donationer via sms, køber busbilletter via sms og lignende.
     
    Du kan sætte saldomax på alle dine mobilabonnenter, abonnementer på mobilt bredbånd samt M2M.
     
    Hvad sker der, hvis man rammer saldomax?
    Du kan altid bruge det indhold, der er en del af abonnementet - også selv om saldomax er sat til 0 kr. Du har derfor kun merforbrug, hvis du bruger mobilen til noget, som ikke er inkluderet i abonnement.
     
    Når du rammer saldomax, bliver abonnementet spærret for dataforbrug, udgående opkald og afsendelse af sms'er. Det er stadig muligt at modtage opkald og sms'er.
     
    Saldomax bliver automatisk nulstillet den 1. i hver måned, hvor abonnementet automatisk genåbner.
     
    Hvad er saldomax-grænsen?
    Som standard har alle abonnementer et saldomax på 1500 kr. hver måned. Hvis du er administrator, kan du selv ændre saldomax til et beløb mellem 0 og 3000 kr.
     
    Hvordan ændrer jeg saldomax?
    Som administrator kan du indstille saldomax for hver medarbejder/hvert abonnement. Så kan du nemt vælge forskellige grænser for din virksomheds abonnementer, hvis dine medarbejdere har forskellige behov.
     
    Log ind på app.relatel.dk -> kontrolpanel -> medarbejdere
    Klik "Rediger" ud for den relevante medarbejder
    I boksen "Stamdata" kan du indtaste et beløb på max 3000 kr.  i feltet "Saldomax".
    Husk at klikke på "Gem" når du er færdig.
     
    Hvilke abonnementer har saldomax?
    Hos Relatel har du saldomax inkluderet i alle mobilpakker, abonnementer på mobilt bredbånd og M2M-abonnementer.
     
    Virker saldomax i udlandet?
    Ja, saldomax-grænsen er også aktiv, når du er i udlandet. Vær opmærksom på, at du ikke kan modtage opkald, hvis du rammer saldomax, mens du er i udlandet.
     
    OBS: Forbruget kan være forsinket, især når en du er i udlandet. Specielt i lande uden for EU skal du være opmærksom på, at du nemt kan bruge data for mange penge på ganske kort tid.
    Du kan derfor opleve, at saldomax-grænsen kan blive stærkt overskredet inden abonnement spærres.
     
    2) Ubetalt faktura
     
    Hvis du har glemt at betale en faktura til tiden, vil din konto efter 3 betalingspåmindelser blive spærret indtil alt udestående er betalt.
    For at undgå dette anbefaler vi, at du tilmelder automatisk betaling.
    Relatel tilbyder 2 forskellige måder, du kan betale dine fakturaer automatisk på. Disse kan du læse mere om her.