Du kan sagtens have dit mobilabonnement hos en anden leverandør og stadig bruge Relatel til at håndtere opkald fra dit hovednummer.
Relatels omstillingsløsning er nemlig operatøruafhængig. Dit hovednummer skal dog ligge hos Relatel, for at du kan bruge løsningen,
Hvis du ønsker at besvare kald fra dit hovednummer på en mobil, som har abonnement hos en anden udbyder, skal du oprette et omstillingsprodukt til nummeret. Dette kan du gøre på app.relatel.dk under "Medarbejdere".
Der er dog fem rigtig gode funktioner, du går glip af, hvis du ikke har mobilabonnement hos Relatel sammen med dit omstillingsprodukt - dem kan du se herunder:
1. Ring ud som hovednummer
Fordi: hvis ikke du er på Relatelnetværk, kan vi ikke ændre i det nummer din mobil sender, når du foretager et opkald.
2. Din private telefonsvarer vil tage opkald fra hovednummeret.
Fordi: Vi kan ikke se forskel på, om det er dig, der tager opkaldet, eller din telefonsvarer. Din telefonsvarer vil altid gerne tage kaldet - især hvis den fx er sat til at gå i gang efter 20 sekunder og hovednummeret ringer i 30 sekunder hos hver person.
3. Medarbejderstatus er grå, så længe du ikke er i opkald fra hovednummeret.
Fordi: Vi kan ikke se din aktivitet, hvis ikke du bruger Relatels netværk. Derfor vil din status være grå, medmindre du er i forstyr ikke (gul status) eller taler i et opkald, som er kommet ind fra hovednummeret. I det sidste tilfælde vil dine kolleger kunne se, at du er optaget (rød status).
4. Ring op via kontrolpanelet er ikke en mulighed.
Fordi: Ligesom med punkt 1 kan du ikke ringe ud fra omstillingssystemet, medmindre du har mobiltelefoni hos Relatel.
5. Omstilling af kald der kommer direkte ind på dit mobilnummer.
Fordi: Modtager du et opkald direkte på mobilen, så er det helt uden om Relatels netværk, og vi kan derfor ikke "se" opkaldet eller sende det videre.
Så selvom du sagtens kan have mobiltelefoni hos en anden udbyder end Relatel, synes vi, det vil være langt sjovere at invitere dig helt ind i butikken.