Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvornår modtager jeg mit udstyr og hvor sendes det hen?

    Skrevet af Kundeservice

    • 20 aug. 2024

    Du er ny kunde hos Relatel - hvornår får du dit bestilte udstyr tilsendt?
    Ved godkendelse af din Relatel-ordre, bliver du oplyst om følgende betingelser for afsendelse af dit nye udstyr*:


    Hvor sender vi dit udstyr hen?

    Udstyr samt simkort sendes til dit firmas CVR-adresse for at sikre, at udstyret kommer i de rigtige hænder. Det er dit ansvar at sørge for, at de oplysninger, der er angivet under stamdata i kontrolpanelet på app.relatel.dk, stemmer overens med oplysningerne i CVR-registret på  virk.dk. 

    Hvis du har skiftet adresse efter køb af udstyr, bedes du give os besked, så vi kan rette til i vores database. Læs mere under punktet "Stamdata (firmaoplysninger)" her.


    Lånerouter kan ekstraordinært sendes til en anden adresse. Ønsker du levering til en anden adresse end den, der står registreret i stamdata på app.relatel.dk, skal der sendes en mail til kundeservice@relatel.dk med en anmodning om levering til en anden adresse. Mailen skal sendes fra en administratormail.


    Hvornår sender vi dit udstyr?

    Udstyret sendes, når du har betalt fakturaen for den første hele måned (fra den 1. i måneden), og når mindst 70 % af dine mobil-, omstillings- og/eller bredbåndsabonnementer er taget i brug og betalt. Det er ikke sikkert, at det er den første faktura, vi sender, så kig efter hvilke datoer fakturaen dækker over.

    Vær opmærksom på, at telefoner, tablets og Apple Watches opkræves med omvendt betalingspligt. Det betyder, at du selv skal gå til skat.dk og indberette din moms på udstyret. Du kan læse mere om omvendt betalingspligt her relatel.dk/supportblog/omvendt-betalingspligt.

    Hvis du skal betale særskilt for udstyret, så sender vi dig en separat faktura på det. Den sender vi i samme måned, som fakturaen på de 70 % af dine abonnementer. Du skal betale begge fakturaer, før vi sender udstyret til dig.

    Hvis du ophæver din aftale i din bindingsperiode, så skal du betale den fulde værdi for udstyret. Du betaler for udstyrets pris, da du modtog det - uanset den nuværende pris.


    Og hvad betyder så det?

    Hvis du fx har købt 5 mobilabonnementer, og alle dine 5 numre flytter til Relatel d. 15. juli:
    Du vil modtage din første fulde fa´ktura for en hel måned i starten af august.  Når denne faktura - samt eventuel egenbetaling for dit udstyr - er betalt, vil vi bestille og sende udstyret. Det samme vil ske, hvis 4 af numrene (80%) flytter på den angivne dato.  

     

    Hvornår afsender vi dit låneudstyr?

    Låneudstyr afsendes typisk 1 uge efter ordregodkendelse. Vi sender låneudstyr hurtigst muligt efter du har bekræftet din ordre. Låneudstyr, skal sendes tilbage til Relatel, hvis du opsiger aftalen. Modtager vi, efter mobilt bredbåndsabonnementets ophør, ikke låneudstyr retur indenfor 14 dage, vil der blive opkrævet et gebyr for manglende returnering. Gebyrets størrelse afhænger af udstyrets model.

    Hvad er proceduren for depositum?

    Hvis du gerne vil have dit udstyr tilsendt med det samme - uanset opstart af abonnementerne - kan dette sagtens lade sig gøre:
    Du kan i så fald betale et depositum på udstyrets fulde værdi. Vi bestiller og sender herefter udstyret, så snart betalingen er modtaget hos os. Du kan forvente, at udstyret bliver afsendt indenfor 3-7 hverdage fra betalingen er modtaget, såfremt det bestilte er på lager. (Bemærk at der kan gå op til 5 bankdage før vi modtager indbetalingen.)


    Den eventuelt aftalte rabat på udstyret vil herefter blive tilskrevet din Relatel-konto som et tilgodehavende. Dette tilgodehavende modregnes helt automatisk dine kommende fakturaer. Der sendes ikke en faktura, da depositummet er et tilgodehavende. Du får i stedet en kvittering for modtagelse af depositummet. 

     

    Betragtes et gavekort også som udstyr?
    Ja, det gør det. Reglerne for afsendelse af gavekort er de samme som for fx mobiltelefon, router og Apple Watch. Gavekort afsendes dog ikke pr. post, men via email.

     

    Udstyr dækker over fx telefon, router, air pods, gavekort o.l.
    Hvis du er eksisterende kunde og ønsker at tilkøbe udstyr, bedes du kontakte os direkte.