YAY! En ny (og meget efterspurgt) sms-funktion har set dagens lys, og du kan godt begynde at glæde dig!
Fremover kan du nemlig selv bestemme afsender på dine sms'er, når du skriver til dine kunder fra app.relatel.dk. Og så får du flere web-sms'er til at gøre det med.
Fremover kan du nemlig selv bestemme afsender på dine sms'er, når du skriver til dine kunder fra app.relatel.dk. Og så får du flere web-sms'er til at gøre det med.
Opdatering 30/3-22: Bemærk at der er ændret indhold i Omstilling Premium siden udgivelsen af denne blogpost, og du får nu endnu flere web-sms'er med i pakken.
Med Omstilling fra Relatel kan du nu have dit firmanavn som afsender på dine web-sms'er. Så behøver du ikke længere vise dit mobilnummer, hvis du vil skrive til dine kunder. Og du undgår, at kunderne ringer tilbage på dit mobilnummer på din fridag.
Du kan blive klogere på sms-funktionen i videoen herunder, hvor vores digitale designer, Ludvig, afslører hvorfor du skal sende sms til dine kunder.
Så nemt er det:
Det gør du under funktionen "Samtaler" på app.relatel.dk og på desktop-app.
Her kan du vælge mellem forskellige afsendere, når du vil sende en web-sms.
Du kan vælge mellem navnene på alle de hovednumre, du har adgang til i din virksomhed. Har du mobil hos Relatel, kan du selvfølgelig også vælge, at dit eget mobilnummer skal være afsender.
Så kan du fx hurtigt bekræfte en aftale med kunden, eller sende et link til den vare, I talte om tidligere.
OBS:
Vær opmærksom på, at dine kunder ikke kan svare på de sms'er, du sender fra dit firmanavn. Så husk at tilføje "denne besked kan ikke besvares" i beskeden, når du skriver fra dit firmanavn. Så er du sikker på, at dine kunder ved, at de ikke kan svare på sms'en.
Se hvad du har sendt
Du kan nemt finde sendte beskeder igen under Samtaler.
Du kan også sende web-sms'er til numre, du ikke tidligere har været i kontakt med.
Husk at markedsføringsloven også gælder for denne type sms.
Her er nogle eksempler på, hvordan du kan bruge det:
- "Din cykel er nu klar til afhentning."
God til dig, der ikke har et bookingsystem, som automatisk sender sms ud.
- "Husk at du har telefonmøde med Peter i morgen kl. 10."
Brugbar, når du vil huske din kunde på jeres møde.
- "Jeg har lige forsøgt at ringe til dig. Her er linket til det, vi talte om tidligere. Ring til os, hvis du har spørgsmål."
Praktisk, hvis din kunde ikke tager telefonen, og du blot skal give en kort besked med info. Eller når du sidder med kunden i røret og vil sende direkte link til den vare, I taler om.
Med Omstilling fra Relatel kan du nu have dit firmanavn som afsender på dine web-sms'er. Så behøver du ikke længere vise dit mobilnummer, hvis du vil skrive til dine kunder. Og du undgår, at kunderne ringer tilbage på dit mobilnummer på din fridag.
Du kan blive klogere på sms-funktionen i videoen herunder, hvor vores digitale designer, Ludvig, afslører hvorfor du skal sende sms til dine kunder.
Så nemt er det:
Du kan let sende en sms til kunder, du i forvejen er i kontakt med.
Det gør du under funktionen "Samtaler" på app.relatel.dk og på desktop-app.
Her kan du vælge mellem forskellige afsendere, når du vil sende en web-sms.
Du kan vælge mellem navnene på alle de hovednumre, du har adgang til i din virksomhed. Har du mobil hos Relatel, kan du selvfølgelig også vælge, at dit eget mobilnummer skal være afsender.
Så kan du fx hurtigt bekræfte en aftale med kunden, eller sende et link til den vare, I talte om tidligere.
OBS:
Vær opmærksom på, at dine kunder ikke kan svare på de sms'er, du sender fra dit firmanavn. Så husk at tilføje "denne besked kan ikke besvares" i beskeden, når du skriver fra dit firmanavn. Så er du sikker på, at dine kunder ved, at de ikke kan svare på sms'en.
Se hvad du har sendt
Du kan nemt finde sendte beskeder igen under Samtaler.
Her kan du se alle de beskeder, som du eller dine kollegaer har sendt fra jeres firmanavn. Se bl.a. hvornår de er sendt, og hvilken kollega, der har skrevet til kunden.
Du kan kun se beskeder, der er sendt fra numre, du har adgang til. Så dine kollegaer kan fx ikke se de web-sms'er, du sender fra dit mobilnummer.
Skal du skrive til et andet nummer?
Du kan kun se beskeder, der er sendt fra numre, du har adgang til. Så dine kollegaer kan fx ikke se de web-sms'er, du sender fra dit mobilnummer.
Skal du skrive til et andet nummer?
Du kan også sende web-sms'er til numre, du ikke tidligere har været i kontakt med.
Det gør du ved at klikke på besked-ikonet øverst til højre på app.relatel.dk.
Husk at markedsføringsloven også gælder for denne type sms.
Her er nogle eksempler på, hvordan du kan bruge det:
- "Din cykel er nu klar til afhentning."
God til dig, der ikke har et bookingsystem, som automatisk sender sms ud.
- "Husk at du har telefonmøde med Peter i morgen kl. 10."
Brugbar, når du vil huske din kunde på jeres møde.
- "Jeg har lige forsøgt at ringe til dig. Her er linket til det, vi talte om tidligere. Ring til os, hvis du har spørgsmål."
Praktisk, hvis din kunde ikke tager telefonen, og du blot skal give en kort besked med info. Eller når du sidder med kunden i røret og vil sende direkte link til den vare, I taler om.
Ekstra web-sms'er koster 20 øre/stk.
Web-sms til udlandet er ikke inkluderet, men koster 1,80 kr./stk.
ALLE mobilpakker har 100 stk. web-sms inkluderet hver måned. Men det kræver en omstillingsløsning, for at du kan sende ud fra dit hovednummer.
Se mere om, hvordan du sender sms fra dit firmanavn.
Se mere om, hvordan du sender sms fra dit firmanavn.
Spørgsmål og svar
Hvem kan vælge afsender på sms?
Alle Relatel-kunder med et Omstillingsprodukt kan vælge firmanavn som afsender. Du kan sende sms fra alle de hovednumre-afsendere, du har adgang til.
Kan jeg skrive fra mit firmanavn, når jeg sender en sms fra min telefon?
Du kan kun vælge afsender, når du skriver web-sms'er fra app.relatel.dk. Når du sender sms fra mobilen, er dit mobilnummer afsender.
Kan jeg skrive fra mit firmanavn, når jeg sender en sms fra min telefon?
Du kan kun vælge afsender, når du skriver web-sms'er fra app.relatel.dk. Når du sender sms fra mobilen, er dit mobilnummer afsender.
Hvad sker der, hvis min kunde svarer på en sms fra mit firmanavn?
De fleste mobiler har helt lukket for svar-muligheden, når afsender er et navn og ikke nummer, da beskeden ikke kan nå frem til dig. For en sikkerheds skyld anbefaler vi dog, at du tilføjer "denne besked kan ikke besvares" i beskeden, når du skriver fra dit firmanavn.
Hvad kan jeg skrive som afsendernavn?
Dit afsendernavn kan max være 11 tegn langt. Overvej derfor at bruge forkortelser eller mere generiske ord som fx "Mekanikeren", hvis dit firmanavn er for langt. Husk at det er strafbart at misbruge andres firmanavne. Og vi tjekker :)