Læs nedenfor hvordan du flytter dit mobilnummer, fastnetnummer/ hovednummer eller din nummerserie til Relatel.
Uanset hvilket nummer, du ønsker at flytte, skal du først oprette nummeret i dit Kontrolpanel på app.relatel.dk Dette gør du under enten "Hovednumre" eller "Medarbejdere" alt efter type af nummer/abonnement, du ønsker. Se detaljeret beskrivelse i sektionerne herunder.
Modtag kald til dit fastnetnummer på mobilen
Med en løsning hos Relatel kan du droppe din fastnettelefon men beholde dit fastnetnummer. Du kan nemlig lægge dit fastnetnummer op i skyen hos os og dirigere kaldene ind på dit mobilnummer. Og du kan selv vælge, om du vil have dit mobilabonnement hos os eller hos anden udbyder.
Pris og binding
Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter dine numre over. Du vil betale for dit abonnement hos din nuværende udbyder, indtil dit nummer flytter og/eller dit opsigelsesvarsel/bindingsperiode slutter. Du vil først betale for dit nummer hos Relatel, når det er flyttet hen til os.
Fuldmagt og simkortnummer
Gyldig fuldmagt og/eller simkortnummer (ICC-ID) skal være Relatel i hænde senest 45 dage efter oprettelse af din nummerflytning.
Opsig ikke nummeret
Hvis du ønsker at flytte et nummer, skal du ikke opsige det hos nuværende udbyder. Hvis et nummer står til opsigelse, kan man nemlig ikke også oprette en flytning på det.
Overdragelse
Nederst kan du også læse om mulighederne for overdragelse af numre ved fx nyt CVR-nummer eller ved ejerskifte af din virksomhed.