Her kan du læse mere om, hvordan du som medarbejder eller administrator bestiller et nyt fysisk simkort eller eSIM via app.relatel.dk
Generel information
Hvis du bestiller et simkort som erstatning for et bortkommet, stjålet eller defekt simkort, skal du huske at aktivere det nye simkort på app.relatel.dk, når du modtager det. Dette gælder for både fysiske simkort, eSIM, datakort og datadelingskort.
Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer, bliver simkortet automatisk aktivt på flyttedagen. Det samme gælder et eventuelt datadelingskort.
Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med oprettelse af et nyt 5G Internet-abonnement (mobilt bredbånd) eller M2M-abonnement, bliver simkortet automatisk aktivt på den aftalte opstartsdato. Det samme gælder et eventuelt datadelingskort.
Hvis du har modtaget et eSIM fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer, skal QR-koden scannes på flyttedagen. Dit eventuelle datadelingskort vil automatisk være aktivt.
OBS Husk at den aktuelle mobiltelefon skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.