mobil administration

Viser 21 artikler om

mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Sådan skifter du fra fysisk simkort til eSIM med QR-kode

Når du har et mobilabonnement hos Relatel kan du bestille eSIM, så du får et digitalt simkort i stedet for et fysisk simkort. Et eSIM består af en QR-kode, som du kan scanne med din mobiltelefon. Her kan du se hvordan du gør. Du kan naturligvis også få eSIM, når du opretter et nyt mobilabonnement hos os.

 

OBS Hvis du allerede har eSIM hos Relatel og bestiller et nyt (fx ved køb af ny telefon) skal det nye eSIM aktiveres på din Relatel-konto eller profil, inden du kan tage det i brug via QR-koden.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor finder jeg min pin- og pukkode?

Her kan du læse mere om, hvordan du finder din pin- og pukkode til dit Relatel-simkort. Hvis du går via din Relatel-konto vil du kunne se dit simkortnummer samme sted.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor meget tale, data og SMS/MMS i EU og udlandet har jeg med i mit mobilabonnement?

Efterårsferien står for døren, og du tager sikkert din telefon med, når du rejser på ferie. Her kan du se hvor meget EU-tale og -data samt udlandstale og -data, du har med i dit mobilabonnement - og også SMS/MMS.

Nederst på siden kan du se hvilke lande, der er med i hvilke pakker.
Indhold oplyses pr. måned, og du får ny pakke hver den første i måneden.

Via app.relatel.dk kan du opgradere dit mobilabonnement, inden du rejser, hvis du er nervøs for at løbe tør for tale eller data på ferien. Vær opmærksom på at der kan være forsinkelser på opgradering, hvis du befinder dig på udenlandsk grund. Sørg derfor for at gøre dette inden du forlader Danmark. En opgradering kan træde i kraft i løbet af få minutter.

 

Skulle du alligevel løbe tør undervejs på ferien, kan du genkøbe din pakke. Læs mere om dette nederst på siden.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg eSIM? Scan din QR-kode.

Når du bliver mobilkunde hos Relatel, kan du vælge mellem eSIM og et fysisk simkort. Et eSIM er især smart, hvis du gerne vil have to forskellige numre på samme mobil. Fx dit arbejdsnummer og dit privatnummer.

Validerer du din virksomhed med MitID, kan du endda komme i gang med eSIM på ganske få minutter. Se herunder hvordan du bestiller og aktiverer et eSIM.

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller og aktiverer jeg et nyt SIM-kort?

Her kan du læse mere om, hvordan du som bruger eller administrator bestiller et nyt simkort via app.relatel.dk

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Kan jeg have mit mobilabonnement hos andre end Relatel?

Du kan sagtens have dit mobilabonnement hos en anden leverandør og stadig bruge Relatel til at håndtere opkald fra dit hovednummer.
Relatels omstillingsløsning er nemlig operatøruafhængig. Dit hovednummer skal dog ligge hos Relatel, for at du kan bruge løsningen,

Hvis du ønsker at besvare kald fra dit hovednummer på en mobil, som har abonnement hos en anden udbyder, skal du oprette et omstillingsprodukt til nummeret. Dette kan du gøre på app.relatel.dk under "Medarbejdere".

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan aktiverer jeg Apple Watch?

Tjek mails, svar opkald eller hør musik - direkte fra håndleddet. Med abonnementet Apple Watch kan du forbinde dit Apple Watch med din iPhone. Så kan du lade mobilen blive hjemme og benytte indholdet fra din mobilpakke på dit ur.

Mobil indstilling Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvad sker der, når jeg har brugt min data?

Afhængig af din mobilpakke kan der ske lidt forskelligt, når du har brugt alt din data. Det kommer nemlig an på, om du har adgang til Datapulje i din pakke.

Uanset om du har Datapulje eller ej, så vil du modtage en sms fra os, når du har opbrugt 80 % og 100 % af din datapakke.

 

Du har disse muligheder:

- Jeg har IKKE Datapulje i min pakke

- Jeg har Datapulje i min pakke

Datapulje er med i disse pakker: 

  • Fri Tale + 30 GB m. Datapulje
  • Fri Tale + 60 GB m. Datapulje og 5G
  • Fri Tale + 1.000 GB m. Datapulje og 5G
  • Fri Tale + 2.000 GB m. Datapulje og 5G

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor meget EU-data har jeg med i mit mobile bredbåndsabonnement?

Sommerferien står for døren, og du tager måske din tablet eller router med, når du rejser på ferie. Her kan du se hvor meget EU-data, du har med i dit mobile bredbåndsabonnement.

Nederst på siden kan du se hvilke lande, der er med i Relatels EU-pakke. Indhold oplyses pr. måned.

Via app.relatel.dk kan du opgradere dit mobile bredbåndsabonnement, inden du rejser, hvis du er nervøs for at løbe tør for data på ferien. Vær opmærksom på at der kan være forsinkelser på opgradering, hvis du befinder dig på udenlandsk grund. Sørg derfor for at gøre dette inden du forlader Danmark. En opgradering kan træde i kraft i løbet af få minutter.

 

Skulle du alligevel løbe tør undervejs på ferien, kan du genkøbe din pakke. Læs mere om dette nederst på siden.


Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan spærrer jeg mit SIM-kort?

Skulle det uheldige ske, og du får stjålet din telefon eller mister den, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit SIM-kort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt SIM-kort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

Hvis du spærrer et eSIM, så får du i stedet en ny QR-kode i kontrolpanelet, som du skal scanne.

Mobil administration