Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan spærrer jeg mit SIM-kort?

    Skrevet af Kundeservice

    • 5 nov. 2024

    Skulle det uheldige ske, og du får stjålet din telefon eller mister den, kan du ved at logge ind på din Relatel-konto spærre dit SIM-kort. Vi sørger efterfølgende for at sende dig et nyt SIM-kort hurtigst muligt, uden at du behøver at tage kontakt til os.

     

    Vær opmærksom på, at hvis du spærrer dit simkort, vil du ikke kunne bruge din telefon til at foretage/modtage opkald og SMS'er/MMS'er. Du vil heller ikke have data-adgang på telefonen, før du modtager og aktiverer dit nye simkort.


    Du spærrer dit SIM-kort på følgende måde

    1. Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    2. Tryk på dit profilbillede/initialer i øverste højre hjørne og klik på "Min profil"
    3. Vælg “Mobil”
    4. Tryk “Spær kort og bestil nyt”

    Til dig som er administrator og ønsker at spærre en medarbejders SIM-kort

    1. Log ind på din Relatel-konto via app.relatel.dk
    2. Gå til "Kontrolpanel"
    3. Vælg "Medarbejdere"
    4. Tryk på "Rediger" ud for den pågældende medarbejder
    5. Tryk på "Spær kort og bestil nyt"

    Spær simkort og bestil nyt

     

    Jeg kan ikke logge på min Relatel-konto?

    Har du ikke mulighed for at logge på din konto, kan du til enhver tid kontakte kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller ringe til os på 71 99 99 99 og få hjælp til at spærre SIM-kort.  

     

    Jeg har spærret mit simkort, men min telefon er dukket op igen.

    Hvis du har spærret et SIM-kort og har fortrudt denne handling, så giv kundeservice et kald på 71 99 99 99. Her kan du få hjælp til at ophæve spærringen.

     

    Hvad koster et nyt simkort?

    Det koster 49 kr. ekskl. moms at få tilsendt et nyt SIM-kort/eSIM.