Relatel Support

Her kan du finde tips og løbende opdateringer om god kundeservice, erhvervstelefoni og vores produkter.

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Administration af stamdata, firmainfo, medarbejdere, forbrug, og fakturering.

Her får du nogle tips til, hvordan du kommer i gang med Administration af medarbejdere, forbrug og fakturering. Vær opmærksom på, at det kun er brugere, som har administratorrettigheder, der har adgang til dette.

Her kan du også læse om overdragelse af din Relatel-konto i forbindelse med ejerskifte eller nyt CVR-nummer.

 

Administrator

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvor lang tid tager min nummerflytning til Relatel?

Som ejer af dit nummer bestemmer du selv, hvornår dit nummer skal flyttes. Om det skal være på en bestemt dato, hurtigst muligt eller efter endt binding/opsigelsesvarsel. 

 

Hvis du ønsker at ændre datoen for en allerede oprettet nummerflytning, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt. Vær opmærksom på at vi skal bruge en skriftlig godkendelse fra din administratormail på en sådan ændring.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan ser du dine kollegers status?

Når du skal omstille til en kollega, er det rart at vide på forhånd, om personen er ledig. Vi markerer dine kollegers status med en farve, så du nemt kan se, om personen er ledig, optaget eller har slået sin forstyr ikke-funktionen til.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan opretter og aktiverer jeg tNPS på mit hovednummer?

Mål kundetilfredsheden på din virksomheds hovednummer med Transactional Net Promoter Score (tNPS) og få svar på, om dine kunder vil anbefale din virksomhed til andre.

Når dine kunder synes, at du er værd at anbefale, så er der nemlig større chance for, at de selv vil vende tilbage og bruge dine services igen.

For at få adgang til at bruge tNPS-måling på dit hovednummer skal du først tilkøbe funktionen. Det koster 99 kr./md. for hvert hovednummer, du vil kunne måle tNPS på.

Omstilling Pro Omstilling Premium Omstilling Starter

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan flytter jeg mit nummer til Relatel?

Læs nedenfor hvordan du flytter dit mobilnummer, fastnetnummer/ hovednummer eller din nummerserie til Relatel.

Uanset hvilket nummer, du ønsker at flytte, skal du først oprette nummeret på app.relatel.dk Dette gør du under enten "Hovednumre" eller "Medarbejdere" alt efter type af nummer/abonnement, du ønsker. Se detaljeret beskrivelse i sektionerne herunder.

Når et nummer er oprettet, skal du afgive fuldmagt og indtaste dit nuværende simkortnummer. Når nummerflytningen godkendes af den nuværende udbyder, vil nummeret stå som "Afventer flytning" på din Relatel-konto. Du vil også kunne se dato for flytningen.

NummerflytningModtag kald til dit fastnetnummer på mobilen

Med en løsning hos Relatel kan du droppe din fastnettelefon men beholde dit fastnetnummer. Du kan nemlig lægge dit fastnetnummer op i skyen hos os og dirigere kaldene ind på dit mobilnummer. Og du kan selv vælge, om du vil have dit mobilabonnement hos os eller hos anden udbyder.

Pris og binding

Nummerflytning er gratis. Husk at tjekke om du har en bindingsperiode hos din udbyder, inden du flytter dine numre over. Du vil betale for dit abonnement hos din nuværende udbyder, indtil dit nummer flytter og/eller dit opsigelsesvarsel/bindingsperiode slutter. Du vil først betale for dit nummer hos Relatel, når det er flyttet hen til os.

Fuldmagt og simkortnummer
Gyldig fuldmagt og/eller simkortnummer (ICCID) skal være Relatel i hænde senest 45 dage efter oprettelse af din nummerflytning.

Opsig ikke nummeret

Hvis du ønsker at flytte et nummer, skal du ikke opsige det hos nuværende udbyder. Hvis et nummer står til opsigelse, kan man nemlig ikke også oprette en flytning på det.

Overdragelse
Nederst kan du også læse om mulighederne for overdragelse af numre ved fx nyt CVR-nummer eller ved ejerskifte af din virksomhed.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan bestiller og aktiverer jeg et nyt fysisk SIM-kort eller eSIM?

Hos Relatel kan du få enten et fysisk simkort eller et eSIM. Vi sender dig den simkorttype, som er valgt ved oprettelsen af abonnementet.

Her kan du læse mere om, hvordan du som medarbejder eller administrator kan bestille et nyt fysisk simkort eller et eSIM via app.relatel.dk, og hvordan du aktiverer dette efterfølgende.

Bemærk: Vi kan ikke garantere at aktivering af simkort virker, hvis du befinder dig i udlandet. Sørg derfor for at aktivere dit simkort inden du forlader Danmark.SimkortAktivering af erstatningssimkort
Hvis du bestiller et simkort som erstatning for et bortkommet, stjålet eller defekt simkort, skal du huske at aktivere det nye simkort på app.relatel.dk, når du modtager det. Dette gælder for både fysiske simkort, eSIM, datakort og datadelingskort. Det nye eSIM/fysiske simkort aktiveres samme sted, som du bestilte det - uanset om du er administrator eller medarbejder.
Fysiske simkort sendes som brev via PostNord uden tracking-nummer. 


Aktivering af fysisk simkort/datadelingskort

Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer eller oprettelse af nyt mobilnummer, bliver simkortet automatisk aktivt på flyttedagen/opstartsdagen. Det samme gælder et eventuelt tilhørende datadelingskort.

Hvis du har modtaget et fysisk simkort fra Relatel i forbindelse med oprettelse af et nyt 5G Internet-abonnement (mobilt bredbånd) eller M2M-abonnement, bliver simkortet automatisk aktivt på den aftalte opstartsdato. Det samme gælder et eventuelt tilhørende datadelingskort.

 

Aktivering af eSIM

Hvis du har modtaget et eSIM fra Relatel i forbindelse med indflytning af dit mobilnummer eller oprettelse af nyt mobilnummer, skal QR-koden scannes på flyttedagen/opstartsdagen. Dit eventuelle tilhørende datadelingskort vil automatisk være aktivt på flyttedagen/opstartsdagen.

OBS Husk at den aktuelle mobiltelefon skal have internetforbindelse (WIFI), når du skal aktivere eSIM på den.

 

Ændring af flyttedato/opstartsdato

Hvis du ønsker at ændre flyttedatoen for dit mobilnummer eller at ændre på opstartsdatoen for et nyt abonnement, skal du kontakte kundeservice. Du fanger dem på kundeservice@relatel.dk

Mobil administration

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Outlook Calendar til Relatel?

Med Relatels integration til Outlook Calendar bliver du automatisk sat i "Forstyr ikke", når du har et møde i kalenderen. Når mødet slutter i kalenderen, bliver du automatisk ledig på telefonen igen. Så behøver du ikke huske på at slå funktionen til og fra, når du skal til møde.

Mens "Forstyr ikke" er aktiv, får du ikke opkald fra din virksomheds hovednummer, men du kan stadig få vigtige kald ind direkte til dit mobilnummer.
 
Hvis dit møde slutter tidligere end planlagt, kan du manuelt fjerne "Forstyr ikke"-funktionen på knappen i din mobilapp eller på app.relatel.dk som normalt.
 
Vær opmærksom på at du skal have Omstilling Premium for at kunne benytte integrationer i dit Relatel-system. Du kan ændre dit omstillingsprodukt til Premium via app.relatel.dk.
 
Outlook-integrationen er personlig og skal derfor oprettes på den enkelte medarbejders Relatel-konto. 
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Min nummerflytning til Relatel er afvist - hvorfor? Afvisnings-årsager og -koder.

Når du gerne vil flytte et nummer til Relatel, er der nogle krav, der skal være opfyldt. Her kan du se de mest almindelig grunde til, at en nummerflytning afvises af din nuværende udbyder. Du finder også den mest gængse løsning på afvisningen nedenfor.

Nummerflytning

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Adobe Commerce til Relatel?

Vores integration til Adobe Commerce gør det muligt automatisk at få vist en kundes information, når I modtager opkald. Integrationen søger efter kundens telefonnummer i kontakterne i Adobe Commerce, og viser informationen på kaldet i Relatel.
 
Vær opmærksom på at du skal have Omstilling Premium for at kunne benytte integrationer i dit Relatel-system. Du kan ændre dit omstillingsprodukt til Premium via app.relatel.dk.
 

Integrationer

  • Relatel Support
  • Læsetid 17 min

Hvordan forbinder jeg Outlook Mail til Relatel?

Med en integration til Office 365 Outlook Mail får du en en oversigt over e-mails, du har udvekslet med den person, der ringer. Herved har du let adgang til relevant og opdateret information om dine kunder, når de ringer ind.

Vær opmærksom på at du skal have Omstilling Premium for at kunne benytte integrationer i dit Relatel-system. Du kan ændre dit omstillingsprodukt til Premium via app.relatel.dk.

Outlook-integrationen er personlig og skal derfor oprettes på den enkelte medarbejders Relatel-konto. 
 

Integrationer