Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan opsiger jeg mit abonnement hos Relatel?

    Skrevet af Kundeservice

    • 18 okt. 2024
    Se nedenfor, hvordan du opsiger et abonnement, en medarbejder, et hovednummer eller hele din Relatel-konto via dit kontrolpanel.
     
    Vil du opsige, fordi du er utilfreds med noget? Eller passer din virksomheds behov bare ikke rigtigt til jeres pakker? Så giv os endelig et kald på 71 99 99 99 inden du opsiger - så tager vi gerne en snak om det.
     
    Udflytning af nummer til anden udbyder
    Hvis du ønsker at flytte et nummer fra Relatel til en anden udbyder, skal du IKKE opsige nummeret hos Relatel. Et nummer, der er under opsigelse, kan nemlig ikke flyttes.
     
    I dette tilfælde skal du kontakte ny udbyder og bede denne starte flytning af det pågældende nummer op. Vi anbefaler, at du sætter nummeret til at flytte efter endt binding. Så tages der nemlig højde for både opsigelsesvarsel og evt. bindingsperiode hos Relatel. Hvis du gør dette, vil dit nummer automatisk flytte, når din binding/opsigelsesvarsel hos Relatel udløber.
     
    Hvis du flytter et abonnement, som inkluderer et datadelingskort, lukker dette samme dato, som selve abonnementet flytter ud.
     
    Opsig et abonnement eller en hel brugerprofil
    For at opsige et abonnement eller en hel medarbejderprofil på din Relatel-konto går du via dit kontrolpanel ind i punktet "Medarbejdere". Tryk på "Redigér" ud for den relevante medarbejder/brugerprofil.
     
    I boksen "Abonnementer" klikker du på "Luk" ud for det relevante abonnement og følger proceduren herfra. Hvis du opsiger et abonnement, som inkluderer et datadelingskort, lukker dette samme dato som selve abonnementet lukker.
     
    I bunden af siden kan du opsige alle medarbejderens abonnementer samt brugerprofilen i ét hug. Klik blot på "Påbegynd lukning af xx" i bunden af siden og følg proceduren herfra.

    Medarbejder skal flytte sit nummer med sig
    Såfremt en medarbejder flytter sit mobilnummer væk fra Relatel, er det kun selve mobilabonnementet, der opsiges ved udflytning. Omstillingen vil stadig fungere med medarbejderens nummer, medmindre du opsiger denne som beskrevet ovenfor.
     
    Vælger en medarbejder at flytte sit nummer til en anden mobiludbyder, og er der mindre end 30 dage til flytningen finder sted, vil abonnementet blive opkrævet 30 dage fra vi modtager besked om flytningen – eller indtil bindingen på abonnementet udløber.
     
    Du kan se aktuel bindingsperiode på dine abonnementer under den enkelte medarbejder eller på siden "Abonnementer" i dit kontrolpanel på app.relatel.dk 

    Opsig et hovednummer
    For at opsige et hovednummer går du via kontrolpanel ind i punktet "Hovednumre". Tryk på redigér ud for det hovednummer, du ønsker at opsige, og tryk på "Luk hovednummer". 
Et hovednummer, et internationalt hovednummer og et direkte nummer har altid 30 dages opsigelse.
     
    Har du tilkøbt funktionen "Hovednummer-SMS", vil denne funktion automatisk lukke samme dato, som hovednummeret lukker.

    Såfremt det sidste hovednummer opsiges eller flyttes væk fra Relatel, er det kun selve hovednummeret, der opsiges – omstillingen vil stadig fungere internt mellem medarbejderne indtil denne opsiges.
     
    Opsig et M2M-abonnement
    For at opsige et M2M-abonnement går du via kontrolpanelet ind i punktet "M2M-abonnementer". Tryk på redigér ud for det abonnement, du ønsker at opsige. Klik på "Luk abonnement" og følg proceduren herfra.
     
    Vær opmærksom på, at du også her vil skulle betale for din restbinding, såfremt du lukker et M2M, før bindingen på abonnementet er udløbet.

    Opsig hele din konto
    Ønsker du at opsige hele din Relatelkonto, skal du blot opsige alle medarbejdere, hovednumre og M2M-abonnementer som beskrevet ovenfor, hvorefter hele kontoen lukkes ned.
     
    Ligeledes vil hele kontoen blive opsagt, såfremt du flytter alle dine numre til anden udbyder og har opsagt dine øvrige produkter. 
     
    Opsig en prøveperiode
    Hvis du har oprettet en prøveperiode (også kaldet "trial") hos Relatel og ønsker at lukke denne, behøver du ikke at foretage dig noget. En prøveperiode lukker automatisk ned 30 dage efter oprettelse, medmindre andet aftales med Relatel.
     
    Opsigelsesvarsel
    Opsigelse sker med 30 dages varsel. Har du binding på det opsagte produkt, vil du blive opkrævet for den resterende bindingsperiode. Du kan se eventuelle bindingsperioder i dit kontrolpanel under "Abonnementer".
     
    Annullering
    Hvis du har sat et produkt eller en medarbejder til opsigelse ved en fejl, bedes du kontakte kundeservice hurtigst muligt. De vil kunne hjælpe med at fjerne opsigelsen, såfremt den endnu ikke er trådt i kraft.

    Ønsker du at annullere en aftale, du har indgået med Relatel, gør vi opmærksom på, at man som erhvervskunde ikke har fortrydelsesret. Vi vil derfor bede dig om at sende en mail med en grundig beskrivelse af grunden til, at du ønsker en annullering af aftalen. Vi vil vurdere sagen og vende retur til dig hurtigst muligt.
     
    Hvad betyder "Restbinding"?
    Udtrykket "Restbinding" betyder, at du har lukket et abonnement ned inden bindingsperiodens/opsigelsesvarslets udløb. I dette tilfælde opkræves du for den resterende binding = restbinding.
     
    Dette gælder også, hvis du har lukket dine abonnementer i forbindelse med lukning af dit firma. Hvis dit firma lukker, vil du stadig skulle betale for din resterende binding hos Relatel.