De fleste smartphones kræver dog blot, at du enten nulstiller din APN (Android) Windows eller netværksindstillinger (iPhone)
Se hvad du kan gøre, hvis din mobildata ikke virker, når du er i udlandet.
Sådan nulstiller du APN-indstillinger på de fleste Android-telefoner
- Åbn indstillinger
- Klik på Trådløs og netværk
- Vælg Mobilnetværk
- Klik på Navn på adgangspunkt (hvis du ønsker at geninstallere, så tryk "slet APN"). Du finder APN informationerne for TDCs netværk længere nede på siden.
- Åbn indstillinger
- Klik på Mobilnetværk
- Klik på Mobildatanetværk
- Klik på Nulstil indstillinger.
- Åbn indstillinger
- Klik på Generelt
- Vælg Overfør eller nulstil iPhone
- Klik på Nulstil
- Klik på Nulstil netværksindstillinger.
Du kan også manuelt indtaste indstillingerne, så de matcher med nedenstående:
Mobildata
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMS
APN: TDC MMS
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMSC: http:
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
Maks. str. på mms-besked: 614400
MMS UA Prof URL: ikke angivet
Internetdeling
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Driller forbindelsen, når du er i udlandet?
Virker dit internet på mobilen ikke, når du er i udlandet? Så kan du prøve følgende:
- Tjek at roaming er aktiveret på din mobil.
- Nulstil dine netværksindstillinger ved at følge guiden herover.
- Søg manuelt efter operatør på mobilen. I flere lande arbejder vi sammen med forskellige udbydere, og du kan derfor prøve dig frem mellem de forskellige muligheder, du kan se på telefonen.
Sådan søger du manuelt efter operatør
iPhone:
- Åbn indstillinger
- Klik på Mobilnetværk
- Gå til Valg af netværk
- Klik på skyderen og deaktiver automatisk søgning efter netværk
- Vælg en udbyder.
- Åbn indstillinger
- Klik på Trådløs og netværk/Forbindelse
- Vælg Mobile netværk
- Vælg Netværksoperatører
- Vælg manuelt netværk
- Vælg en udbyder.