Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan op- eller nedgraderer jeg et abonnement, køber et nyt eller genkøber indhold?

    Skrevet af Kundeservice

    • 4 okt. 2024

    Det er kun administratorer som kan op- eller nedgradere abonnementer - er du ikke selv administrator, skal du have fat i jeres administrator i virksomheden. Administrator kan også tilkøbe helt nye abonnementer eller genkøbe en pakke ved fx opbrugt data.

     

    Start med disse 3 trin uanset om du ønsker at ændre et abonnement eller oprette et helt nyt:

    • Log på www.app.relatel.dk med din email og adgangskode
    • Klik på Kontrolpanel i dropdown-menuen øverst til venstre
    • I Kontrolpanelet vælger du menupunktet “Medarbejdere”

    Oprettelse af nyt abonnement:

    • Skal du oprette et helt nyt omstillings- og/eller mobilabonnement, klikker du på "Ny medarbejder" i toppen af siden og følger trinene derfra

    Ændring af eksisterende abonnement:

    • Klik på “Rediger” ud for den relevante medarbejder/bruger
    • Kør ned i bunden af siden og klik på “skift pakke” ud for det abonnement, du ønsker at ændre
    • Her kommer du ind på listen med alle vores abonnementer, hvor du kan vælge den pakke, du ønsker at ændre til
    • Når du har valgt pakken, skal du vælge hvornår ændringen skal træde i kraft. Her kan du enten vælge, at ændringen skal ske med det samme eller fra næste måned
    • Når du har valgt, hvornår du vil aktivere den nye pakke fra, gemmer systemet bestillingen, og abonnementet bliver aktiveret på det ønskede tidspunkt
    • Hvis du har bedt om straksændring, skal medarbejderen genstarte sin telefon, hvis ændringen ikke registreres i løbet at de første 15 minutter

    Opgrad af abn

     

    Er du løbet tør for data?

    Hvis du er løbet tør for data i løbet af måneden og ønsker at forny din data, kan du gøre det igennem kontrolpanelet. 

    Følg ovenstående trin indtil trin 6, og vælg dit nuværende abonnement eller dét abonnement, du ønsker at ændre til. Når du har valgt det ønskede abonnement og trykket "næste", vælger du "Opgrader med det samme". 
    Så vil du inden for få minutter, få fornyet din data og kan igen tjekke mails og surfe på nettet.

    Er du i udlandet og vil opgradere dit abonnement, er der en lille risiko for, at ændringen først træder i kraft efter 24 timer, eller når du kommer retur til Danmark. 

    OBS: Vælger du dit eksisterende abonnement eller et abonnement med samme bindingsperiode, bliver din bindingsperiode ikke forlænget. 

     

    Opgradering, når du har binding på din pakke

    Når du er i binding og ændrer din pakke, så fortsætter dit abonnement med din nuværende bindingsperiode - medmindre du opgraderer til en pakke med længere binding.


    Eksempel: Du har en pakke med 24 mdr. binding, og har 9 måneder tilbage af din bindingsperiode. Hvis du opgraderer din pakke til en ny med 24 mdr. binding (hvis du fx er løbet tør for data), så har du stadig kun 9 måneder tilbage af din binding i alt.

     

    Opgraderer du til en pakke med længere binding, end du har på dit abonnement i dag, så bliver din nuværende binding slettet. I stedet får du en ny bindingsperiode for din nye pakke.

     

    Eksempel: Hvis du fx opgraderer fra en pakke med 24 mdr. binding til en ny med 36 mdr. binding, bliver du kun bundet 36 måneder i alt - uanset hvor lang restbinding, du har tilbage på dit nuværende abonnement.

     

    OBS - ved opgradering midt i måneden: 

    Vær opmærksom på, at hvis du vælger at opgradere et abonnement i indeværende måned, vil du blive opkrævet for både dit nuværende, og for det abonnement du opgraderer til. Du vil dog kun blive opkrævet for de dage af måneden, der er tilbage, på det du opgraderer til.

    Vælger du at ændringen først skal træde i kraft i den kommende måned, bliver du først opkrævet for det nye valgte abonnement i kommende måned, og indtil du vælger at ændre abonnementet igen.

    Opgradering via mobil
    Hvis du vil opgradere dit eller din medarbejders abonnement via mobilen, kan du tilgå din medarbejderoversigt ved at klikke her og følge nedenstående trin: 

    • Klik på den medarbejder du ønsker at opgradere.
    • Vend din telefon vandret.
    • Scroll ned til "Skift mobilpakke".
    • Vælg den pakke du ønsker at opgradere til.
    • Vælg hvornår ændringen skal træde i kraft.

    Kan jeg nedgradere mit abonnement?
    Ja og nej - her kommer en forklaring:
    Hvis du ikke har binding på dit abonnement, kan du op- og nedgradere efter behov. Har du et produkt med binding på, kan du altid opgradere indenfor bindingen. Du kan også nedgradere igen, men du kan ikke nedgradere til et mindre abonnement, end du startede bindingen på.

     

    Kan jeg op- eller nedgradere et M2M-abonnement?
    Nej, det kan du ikke selv gøre. Ønsker du dette, bedes du kontakte vores kundeservice for hjælp.