Tilbage til oversigt Relatel Support

    Min nummerflytning til Relatel er afvist - hvorfor? Afvisningsårsager (afvisningskoder).

    Skrevet af Kundeservice

    • 20 nov. 2024

    Når du gerne vil flytte et nummer til Relatel, er der nogle krav, der skal være opfyldt. Her kan du se de mest almindelig grunde til, at en nummerflytning afvises af din nuværende udbyder.


    • 330
      Årsag: Vi har ikke fået alle numrene i en serie på fuldmagten (nummerserie).
      Løsning: Kontakt din nuværende udbyder og få oplyst den manglende nummerserie. Herefter skal du udfylde ny fuldmagt med den korrekte nummerserie på.

    • 348
      Årsag: Der ligger en intern flytning eller abonnementsændring på nummeret hos nuværende udbyder.
      Løsning: Kontakt din nuværende udbyder og bed dem om at fjerne eller gennemføre den interne ordre. Herefter kan vi starte nummerflytningen op på ny.

    • 349
      Årsag: Nummeret er lukket hos din nuværende udbyder.
      Løsning: Kontakt din nuværende udbyder og bed dem åbne nummeret igen. Herefter kan vi starte nummerflytningen op på ny.

    • 351 og 352 og 355
      Årsag: Der ligger en form for en blokering hos din nuværende udbyder eller nummeret er opsagt.
      Løsning: Ring til din nuværende udbyder og få oplyst grunden til blokeringen. Bed dem om at fjerne denne hvis muligt.

    • 376
      Årsag: Her kan der være forskellige afvisningsårsager:
      1. Din nuværende udbyder har ikke modtaget fuldmagten.
      2. Din nuværende udbyder har ikke har svaret på fremsendt fuldmagt indenfor 10 hverdage.
      Løsning: Kontakt kundeservice så vi kan indsende en ny forespørgsel på nummerflytning til din nuværende udbyder.

    • 378
      Årsag: Der ligger en sikkerhedskode på nummeret som skal oplyses ved nummerflytning.
      Løsning: Kontakt din nuværende udbyder og bed dem om at fjerne koden.

    • 380
      Årsag: Du har ikke oplyst korrekt nuværende juridisk ejer af nummeret ved afgivelse af fuldmagt.
      OBS Denne fejlkode kan også betyde, at du har udfyldt fuldmagt med erhvervsoplysninger, men dit nummer er registreret som privat hos nuværende udbyder - eller omvendt.
      Løsning: Udfyld en ny fuldmagt med de korrekte oplysninger.  Hvis du ikke er sikker på oplysningerne, kan du kontakte din nuværende udbyder for hjælp. Send den nye fuldmagt til: nummerflytning@relatel.dk

    • 382
      Årsag: Det oplyste simkortnummer (ICCID) er ikke korrekt.
      Løsning: Indtast det korrekte nummer i dit kontrolpanel under "Medarbejdere"/"Rediger" eller send det sammen med telefonnummeret til nummerflytning@relatel.dk

    • 383
      Årsag: Forkert CVR-nummer er oplyst i forbindelse med nummerflytningen.
      OBS Denne fejlkode kan også betyde, at du har udfyldt fuldmagt med erhvervsoplysninger, men dit nummer er registreret som privat hos nuværende udbyder - eller omvendt.
      Løsning: Udfyld ny fuldmagt med korrekt CVR-nummer og send den til nummerflytning@relatel.dk

    Hvis din fuldmagt er afvist, bedes du lave en ny:

    Fuldmagt som pdf-fil:
    Ønsker du at udfylde fuldmagten manuelt, kan du downloade denne pdf-fil.
    Print, udfyld og underskriv og send derefter fuldmagten til nummerflytning@relatel.dk

    Videoguides

    Har den juridiske ejer ikke adgang til kontrolpanelet?
    Se en guide til hvad du i stedet kan gøre:

    Print, underskriv med kuglepen og upload fuldmagt

    Du kan også godt udfylde fuldmagten, selv om du ikke har adgang til en printer. Se hvordan du underskriver med en PDF-læser eller i et billedredigeringsprogram:

    Underskriv med Adobe + upload til kontrolpanel

    Underskriv med Paint (PC) + upload til kontrolpanel

    Underskriv med Billedfremviser (Mac) + upload til kontrolpanel