Tilbage til oversigt Relatel Support

    Kan jeg sætte et mobilabonnement i bero?

    Skrevet af Kundeservice

    • 9 jul. 2024

    Har du et mobilabonnement hos Relatel, som du gerne vil beholde men ikke skal bruge i en periode? Det klarer vi nemt!

    Tag fat i kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller 71 99 99 99 - så hjælper vi dig med ændringen.


    Nummerreservation

    Sæt dit telefonnummer på stand-by: Vi kan ændre mobilabonnementet på det pågældende nummer til en såkaldt "nummerreservation". En nummerreservation koster 9 kr/md og afregnes sammen med dine andre abonnementer.

    Du beholder nummeret på din konto og kan tage det i brug igen, når det bliver aktuelt for dig. Når du ønsker at tage nummeret i brug igen, kan du blot kontakte os - så hjælper vi dig med at tilknytte det rette mobilabonnement til nummeret.

    Muligheden for nummerreservation kan også bruges på anden vis: Hvis du har fundet nogle numre i Relatels nummerdatabase, som du gerne vil tage i brug en gang ude i fremtiden, kan vi reservere dem til dig på din konto. Så er de spærret til dit firma, så længe du har en aktiv konto hos Relatel, og kan tages i brug efterhånden som behovet opstår.

     

    Hvad skal jeg være opmærksom på?

    • Når et nummer er reserveret, kan det ikke bruges til opkald, sms o.l.
    • Hvis du har et mobilabonnement med binding på nummeret, kan du først lave det om til en nummerreservation efter bindingens udløb.
    • Du kan som regel gemme nummerets simkort og bruge det igen, når nummeret skal aktiveres. Dog kan et simkort udløbe, så test det gerne af i en anden enhed på forhånd.

    Hvad er et passivt abonnement?

    Hvis du har et passivt abonnement på din Relatel-konto betyder det følgende: Du har sat et abonnement til lukning om 30 dage, inden bindingsperioden på det er udløbet. Abonnement vil blive afregnet til bindingen udløber, hvorefter det automatisk lukker ned.