Har du et mobilabonnement hos Relatel, som du gerne vil beholde men ikke skal bruge i en periode? Det klarer vi nemt!
Tag fat i kundeservice på kundeservice@relatel.dk eller 71 99 99 99 - så hjælper vi dig med ændringen.
Nummerreservation
Sæt dit telefonnummer på stand-by: Vi kan ændre mobilabonnementet på det pågældende nummer til en såkaldt "nummerreservation". En nummerreservation koster 9 kr/md og afregnes sammen med dine andre abonnementer.
Du beholder nummeret på din konto og kan tage det i brug igen, når det bliver aktuelt for dig. Når du ønsker at tage nummeret i brug igen, kan du blot kontakte os - så hjælper vi dig med at tilknytte det rette mobilabonnement til nummeret.
Muligheden for nummerreservation kan også bruges på anden vis: Hvis du har fundet nogle numre i Relatels nummerdatabase, som du gerne vil tage i brug en gang ude i fremtiden, kan vi reservere dem til dig på din konto. Så er de spærret til dit firma, så længe du har en aktiv konto hos Relatel, og kan tages i brug efterhånden, som behovet opstår.
Hvad skal jeg være opmærksom på?
- Når et nummer er reserveret, kan det ikke bruges til opkald, sms o.l.
- Hvis du har et mobilabonnement med binding på nummeret, kan du først lave det om til en nummerreservation efter bindingens udløb.
- Du kan som regel gemme nummerets simkort og bruge det igen, når nummeret skal aktiveres. Dog kan et simkort udløbe, så test det gerne af i en anden enhed på forhånd. Er simkortet ikke anvendeligt, sørger vi for et nyt til dig.
Hvad er et passivt abonnement?
Hvis du har et passivt abonnement på din Relatel-konto betyder det følgende: Du har sat et abonnement til lukning, inden bindingsperioden på det er udløbet. Abonnement vil blive afregnet til bindingen udløber, hvorefter det automatisk lukker ned.
Hvis du ønsker at tage et passivt telefonnummer i brug igen, bedes du kontakte kundeservice på: kundeservice@relatel.dk