Tilbage til oversigt Relatel Support

    Sådan nulstiller du netværket på iPhone, Android og OnePlus One

    Skrevet af Kundeservice

    • 17 sep. 2024

    Når du som Relatel-mobilkunde modtager dit SIM-kort, så skal du sætte det i din mobil, hvorefter du typisk er klar til at bruge netværket.

    Hvis du alligevel oplever problemer, så er det en god idé at nulstille dine netværksindstillinger, så du er sikker på at komme godt fra start.

     

    Se hvad du kan gøre, hvis mobilen ikke virker i udlandet.

     

    Sådan gør du på iPhone

    1. Åbn indstillinger
    2. Tryk på Mobilnetværk
    3. Tryk på Mobildata netværk
    4. Tryk Nulstil indstillinger
    5. Genstart din telefon.

     

    Hvis ovenstående fremgangsmåde ikke hjælper, kan du gøre følgende:

    1. Åbn indstillinger
    2. Tryk på Generelt
    3. Tryk på Nulstil
    4. Tryk på Nulstil netværksindstillinger

    Vær opmærksom på, at dette sletter evt. gemte adgangskoder til dine trådløse netværk.


    Du kan også indtaste indstillingerne manuelt på iPhone

     

    Sådan gør du på Android

    1. Tryk på tandhjul (indstillinger)
    2. Tryk på Trådløst og Netværk
    3. Tryk på Mobile Netværk
    4. Navn på Adgangspunkt/Adgangspunktnavne
    5. Klik på Menu-knappen (de tre prikker øverst)
    6. Vælg Nulstil til standard (for at nulstille APN-indstillingerne)
    7. Herefter skal telefonen genstartes.

     

    NB! Android-telefoner har forskellige måder at nulstille netværksindstillinger på. Vi nævner i den her FAQ én af de mest hyppige metoder til at nulstille på de nyeste Android-modeller. Der findes mange varianter af "Indstillinger --> System --> Nulstilling --> Nulstil indstillinger", så vi kan desværre ikke nævne dem alle.

     

    Du kan også manuelt indtaste indstillingerne på både iPhone og Android, så de matcher med nedenstående:

     

    Mobildata
    APN: internet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet

     

    MMS
    APN: mms
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet
    MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
    Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
    Maks. str. på mms-besked: 614400
    MMS UA Prof URL: ikke angivet

     

    Internetdeling
    APN: internet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet

     

    Sådan gør du på OnePlus One

    Vælg apps > Scroll til og vælg Indstillinger > Vælg Mobilnetværk > Vælg Adgangspunkter > Vælg Menu-knappen > Vælg Nulstil til standard.


    Din telefon vil nulstille til standard internet- og MMS-indstillinger
    Netværksproblemer bør nu være løst. Husk at slå din Wi-Fi fra før du tester. Fortsæt guiden hvis du stadig ikke kan gå online.

    Hvis du fortsat ikke kan gå på nettet, kan du manuelt ændre netværksindstillingerne.
    Vælg Ny APN > Indtast internet-oplysninger > Scroll ned og indtast internet-oplysninger (Det er kun Adgangspunkttype, der skal ændres) > Vælg Menu-knappen og vælg Gem > Vælg internetadgangspunktet

     

    INTERNET
    Navn: Internet
    Adgangspunkt (APN): internet
    Proxy: Ikke angivet
    Port: Ikke angivet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet
    Server: Ikke angivet
    MMSC: Ikke angivet
    MMS-proxy: Ikke angivet
    MMS-port: Ikke angivet
    MCC: 238
    MNC: 1
    Godkendelsestype: Ingen
    Adgangspunktstype: default,supl,agps,fota,dun
    Adgangspunktets protokol: IPv4
    Adgangspunktets roamingprotokol: IPv4
    Bærer: Ikke angivet
    MVNO-type: Ingen
    MVNO-værdi: Ikke angivet

     

    MMS
    Navn: MMS
    Adgangspunkt (APN): mms
    Proxy: Ikke angivet
    Port: Ikke angivet
    Brugernavn: Ikke angivet
    Adgangskode: Ikke angivet
    Server: Ikke angivet
    MMSC: http://mms.tdc.dk:8002
    Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk
    Mms-port: 8080
    MCC: 238
    MNC: 1
    Godkendelsestype: ingen
    Adgangspunktstype: mms
    Adgangspunktets protokol: IPv4
    Adgangspunktets roamingprotokol: IPv4
    Bærer: Ikke angivet
    MVNO-type: Ingen
    MVNO-værdi: Ikke angivet

    Oplever du problemer med guiden - måske fordi din telefon er sat op på en anden måde - så kontakt kundeservice på 71 99 99 99.