Når du som Relatel-mobilkunde modtager dit SIM-kort, så skal du sætte det i din mobil, hvorefter du typisk er klar til at bruge netværket.
Hvis du alligevel oplever problemer, så er det en god idé at nulstille dine netværksindstillinger, så du er sikker på at komme godt fra start.
Se hvad du kan gøre, hvis mobilen ikke virker i udlandet.
Sådan gør du på iPhone
1. Åbn indstillinger
2. Tryk på Mobilnetværk
3. Tryk på Mobildata netværk
4. Tryk Nulstil indstillinger
5. Genstart din telefon.
Hvis ovenstående fremgangsmåde ikke hjælper, kan du gøre følgende:
1. Åbn indstillinger
2. Tryk på Generelt
3. Tryk på Nulstil
4. Tryk på Nulstil netværksindstillinger
Vær opmærksom på, at dette sletter evt. gemte adgangskoder til dine trådløse netværk.
Du kan også indtaste indstillingerne manuelt på iPhone
Sådan gør du på Android
1. Tryk på tandhjul (indstillinger)
2. Tryk på Trådløst og Netværk
3. Tryk på Mobile Netværk
4. Navn på Adgangspunkt/Adgangspunktnavne
5. Klik på Menu-knappen (de tre prikker øverst)
6. Vælg Nulstil til standard (for at nulstille APN-indstillingerne)
7. Herefter skal telefonen genstartes.
NB! Android-telefoner har forskellige måder at nulstille netværksindstillinger på. Vi nævner i den her FAQ én af de mest hyppige metoder til at nulstille på de nyeste Android-modeller. Der findes mange varianter af "Indstillinger --> System --> Nulstilling --> Nulstil indstillinger", så vi kan desværre ikke nævne dem alle.
Du kan også manuelt indtaste indstillingerne på både iPhone og Android, så de matcher med nedenstående:
Mobildata
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMS
APN: mms
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
MMSC: http:
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
Maks. str. på mms-besked: 614400
MMS UA Prof URL: ikke angivet
Internetdeling
APN: internet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Sådan gør du på OnePlus One
Vælg apps > Scroll til og vælg Indstillinger > Vælg Mobilnetværk > Vælg Adgangspunkter > Vælg Menu-knappen > Vælg Nulstil til standard.
Din telefon vil nulstille til standard internet- og MMS-indstillinger
Netværksproblemer bør nu være løst. Husk at slå din Wi-Fi fra før du tester. Fortsæt guiden hvis du stadig ikke kan gå online.
Hvis du fortsat ikke kan gå på nettet, kan du manuelt ændre netværksindstillingerne.
Vælg Ny APN > Indtast internet-oplysninger > Scroll ned og indtast internet-oplysninger (Det er kun Adgangspunkttype, der skal ændres) > Vælg Menu-knappen og vælg Gem > Vælg internetadgangspunktet
INTERNET
Navn: Internet
Adgangspunkt (APN): internet
Proxy: Ikke angivet
Port: Ikke angivet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Server: Ikke angivet
MMSC: Ikke angivet
MMS-proxy: Ikke angivet
MMS-port: Ikke angivet
MCC: 238
MNC: 1
Godkendelsestype: Ingen
Adgangspunktstype: default,supl,agps,fota,dun
Adgangspunktets protokol: IPv4
Adgangspunktets roamingprotokol: IPv4
Bærer: Ikke angivet
MVNO-type: Ingen
MVNO-værdi: Ikke angivet
MMS
Navn: MMS
Adgangspunkt (APN): mms
Proxy: Ikke angivet
Port: Ikke angivet
Brugernavn: Ikke angivet
Adgangskode: Ikke angivet
Server: Ikke angivet
MMSC: http://mms.tdc.dk:8002
Mms-proxy: inetproxy.tdc.dk
Mms-port: 8080
MCC: 238
MNC: 1
Godkendelsestype: ingen
Adgangspunktstype: mms
Adgangspunktets protokol: IPv4
Adgangspunktets roamingprotokol: IPv4
Bærer: Ikke angivet
MVNO-type: Ingen
MVNO-værdi: Ikke angivet
Oplever du problemer med guiden - måske fordi din telefon er sat op på en anden måde - så kontakt kundeservice på 71 99 99 99.