En kundetilfredshedsmåling giver dig et godt overblik over den service, din virksomhed leverer. Du får dermed uvurderlige input til forbedringsmuligheder, fordi kunden giver feedback straks efter endt opkald og/eller chat.
Hvilke informationer får jeg?
Du kan se kundernes smileys samt kommentarer i dit kontrolpanel under "Oversigt" -> "Smiley" i app.relatel.dk.
Når du klikker på "Smiley" kan du se, hvordan kunderne har oplevet samtalerne, når de har ringet ind på dit hovednummeret via Relatel Omstilling eller har skrevet til dig via Relatel Chat.
Du kan sortere, så siden viser alle kanaler eller ét enkelt hovednummer/chatkanal. Under den overordnede smiley-score kan du se kundetilfredsheden på hver enkelt medarbejder.
Vi anbefaler, at du ringer kunder op, der har afgivet en rød smiley, så du kan få løst udfordringen med det samme.
Du kan i menupunktet "Kontakter" se, om kunden har givet en smiley ved at klikke ind på det specifikke kald.
Smileys efter opkald:
Når man ringer ind på jeres hovednummer, så vil man efterfølgende modtage en SMS, hvor I spørger, om modtageren vil anbefale jeres virksomhed på baggrund af samtalen. Hvis modtageren skriver "Ja" eller "Nej", så vil de efterfølgende blive spurgt, om de vil uddybe.
Hvis modtageren svarer på sms'en, vil brugeren og de administratorer, der er tilknyttet dit hovednummer, herefter modtage en besked om, at der er kommet en smiley, hvis de har slået notifikationer til.
NB: Hvis I har aktiveret Facebook Messenger funktionen i jeres chat, så vil kunderne ikke modtage Smiley-henvendelser. De modtager kun, hvis de har skrevet via den "klassiske" chat og har oplyst e-mail.
Hvad koster det?
Kundetilfredshedsmåling af opkald er en del af Omstilling Pro og Omstilling Premium og kan benyttes uden merpris.
Hvor mange Smiley-anmodninger kan jeg sende som en del af pakken?
Hvis du har Omstilling Pro eller Premium, er der hver måned en grænse på 1.500 SMS'er, som vi sender ud for dig.
Hvordan aktiveres kundetilfredshedsmåling på opkald?
Som administrator på jeres Relatel-konto kan du opsætte smiley-ordning på følgende måde:
- Gå ind i dit kontrolpanel via i app.relatel.dk.
- Vælg "Hovednumre".
- Klik "Rediger" ud for det hovednummer, du ønsker at aktivere smiley-ordningen på.
- I feltet "Kundetilfredshed" skal du sætte hak i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
- Klik på den grønne "Gem"-knap, når du er færdig.
- Øverst på samme side kan du se, hvilket firmanavn kunden ser, når de modtager din smiley-SMS. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn. Du kan rette eller ændre dette i feltet "Afsender".
- Fra nu af kan du se kundeservicemålingen i dit kontrolpanel under "Oversigt" -> "Smiley".
- Gå ind i kontrolpanelet i app.relatel.dk.
- Vælg "Chathåndtering".
- I punkt 1 vælger du den relevante chatkanal.
- I punkt 2 kan du klikke af i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
- Klik på den grønne "Gem"-knap, når du er færdig.
- I punkt 2 er der også et link til, hvor du kan ændre afsendernavnet på Smiley-sms'en. Navnet vil nemlig fremgå af den mail, som kunden får. Vi anbefaler, at der står virksomhedens navn.
Kan jeg ændre på formuleringen i tNPS-sms'en?
Kan jeg få en notifikation, når kunderne giver smileys?
Hvem kan få notifikationer om Smileys?
Bemærk at kun brugere med Omstilling Pro eller Premium kan tilmelde disse notifikationer.
Nej, det gør de ikke. Der går tre uger mellem hver smiley-sms til det specifikke telefonnummer.
Du kan også tilkøbe funktionen "tNPS" (Transactional Net Promoter Score) til dit hovednummer. Her bruger du det kendte NPS-værktøj til at måle dine kundesamtaler.
- Gå ind i dit kontrolpanel via i app.relatel.dk.
- Vælg "Hovednumre".
- Klik "Rediger" ud for det hovednummer, du ønsker at fjerne smiley-ordningen på.
- Nu skal du blot fjerne hakket i boksen "Aktiver måling af kundetilfredshed med Smiley".
- Klik på den grønne "Gem"-knap, når du er færdig.