Tilbage til oversigt Relatel Support

    Hvordan slår jeg mikrofonen til i forbindelse med Datakald?

    Skrevet af Kundeservice

    • 8 okt. 2024

    Når du logger ind på app.relatel.dk for første gang som bruger af Datakald med Omstilling Premium, vil der dukke en notifikation op i øverste venstre hjørne. Når den kommer frem, skal du sige "ja" til at give tilladelse for at kunne bruge mikrofonen til Datakald.



    Hvis du trykker på blokér, kan du ikke bruge mikrofonen. Hvis du har trykket forkert og ønsker at få vist notifikationen igen, skal du gøre følgende (find din browser og følg guiden):

     

    Google Chrome
    Klik 
    på hængelåsen, der sidder til venstre for webadressen. Under ‘Mikrofon’ vælger du 'Tillad altid på dette website' og slår hermed mikrofonen til: 

    Safari 
    Tryk på Safari --> Indstillinger --> Websteder --> vælg "mikrofon" i venstre side. Vælg app.relatel.dk og "tillad" adgang.

    Firefox
    Tryk på hængelåsen, der sidder til venstre for webadressen. I det lille vindue, der dukker frem, står der, at mikrofon er blokeret. Tryk på krydset ud for. Reload derefter siden og så vil du igen blive spurgt, om du vil tillade mikrofonen. Tryk på tillad.

    Desktop-app
    Hvis du benytter Relatels desktop-app, behøver du ikke at give disse tilladelser. Du skal bare sikre, at du ikke har slået "mute" til på din computer.