I dag fejrer Relatel ét års fødselsdag. I den forbindelse fortæller Peter Engelbrecht, der er direktør i Relatel, om den vilde rejse, vi har været på det sidste år. En rejse med bump på vejen, men også en rejse fyldt med innovation og fremskridt, som peger frem mod et spændende 2021.
(Hvis du vil se en videohilsen fra et par af vores medarbejdere i stedet, så scroll ned)
Nu er Relatels første år gået. Hvordan har livet været bag kulisserne?
Sikke et år... Det har været utroligt hektisk, spændende og udfordrende!
Jeg har været med til at starte flere virksomheder op. Men på mange måder har det været sværere at tage to virksomheder, lægge dem sammen og få det hele til at spille. Med to hold medarbejdere, to hold kunder og forskellig DNA der skulle kodes sammen. Det har været spændende, men også udfordrende.
Den første tid løb vi alle virkelig stærkt. Især i kundeservice. For det er en stor udfordring at flytte kunder til nye produkter på en ny platform. Især når de ikke selv har bedt om det. Så skal man gøre sig særlig umage, for at det går så gnidningsfrit som muligt. Vi fik lavet meget af det rigtigt, men der var også ting der kunne have været endnu bedre.
Hvad kunne have gået bedre?
Vores kunder havde tilsammen ca. 5.200 abonnementskombinationer, så det var en kæmpe kompleksitet, vi arbejdede i. Målet var at få mere ligetil pakker og mere ligetil processer. Det lyder nok mere ligetil end det var. Hvis vi skulle gøre det om i dag, så havde vi sat endnu flere scenarier op, for at forudsige og undgå de problemer med faktureringen, som opstod efter flytningen. For det fyldte desværre for meget for vores kunder i den første periode.
Nu er vi heldigvis et helt andet sted, og det begyndte for alvor at blive sjovt igen, da vi nærmede os vores ambition om at svare hurtigt på kundehenvendelser. I oktober måned nåede vi vores nye niveau ved at besvare 80 % af alle opkald på under 30 sekunder.
Et andet stort bump på vejen var Covid-19, der lukkede hele Danmark ned, kun ganske få måneder efter vi lancerede Relatel. Det gjorde rigtigt ondt på små og mellemstore virksomheder. Og da vi er sat i verden til mindre virksomheder, så gjorde det selvfølgelig også ondt på os. Ligesom så mange andre skulle vi også selv vænne os til at arbejde på en ny måde med afstand og hjemmearbejde.
Mange kunne heldigvis bruge vores 30 dages gratis prøveperiode på omstillingsløsningen, da medarbejderne pludselig skulle arbejde hjemmefra. Og midt i kaos føltes det meget godt at kunne levere en løsning, der kunne gøre folks hverdag bare en smule bedre.
Hvad har været det vildeste for dig i løbet af det sidste år?
Det har været at skabe det nye brand, kultur og hold. Vi startede ud med to ret forskellige grupper af mennesker. Nu er vi ét hold. Det er fantastisk!
Rigtigt mange af medarbejderne og lederne er stadig med på rejsen. Og det er lykkedes os at bygge videre på de ting, som gjorde Firmafon og Fullrate Pro gode. Det er jeg stolt af.
Efter at have brugt et halvt år på tekniske problemer og fakturering, så er det livgivende, at vi nu kan bruge tiden på at skabe nye ting, der kan gøre livet nemmere for vores kunder.
Liste over nye features/indhold i det første år
- November 2019: Vi kunne tilbyde helt ny portefølje af produkter, fx et helt nyt omstillingsprodukt til de helt små virksomheder: Omstilling Starter. Og skarpe mobilpakker som fx Fri tale+Fri data-pakken, der også har udlandstale til 58 lande (vi kalder pakken for “bæstet” i daglig tale).
- Marts: Dobbelt data resten af året i næsten alle pakker med mobilt bredbånd
- April: Ny feature i alle omstillingspakker - Omstil til en kontakt i telefonbogen
- April: Nyt mobilabonnement til kunder med lille telefonibehov
- Juni: Ny feature til mobil- og omstillingsbrugere - Se web-sms i kontaktoversigten
- Juni: Dobbelt data resten af året til næsten alle mobilabonnementer
- September: 5G i udvalgte mobilpakker. Relatel og resten af Nuuday lancerede 5G som de første.
- September: Mere udlandstale i 50 GB mobilpakken
- September: Nyt efterspurgt mobilabonnement 100 GB + fri tale og 5G.
- Oktober: Ny feature til alle omstillingspakker - Zapier integration
- November: 5G i udvalgte mobil bredbåndspakker
- November: Mere udlandsdata i alle mobil bredbåndspakker
Hvad skal Relatel være kendt for – og hvor langt er vi?
Relatel skal være en ligetil platform, hvor det er nemt for en virksomhed at have et rigtigt godt telefonsystem, hvor deres kunder nemt kan komme i kontakt med dem.
Vi er kommet rigtigt langt på det sidste år. Men jeg ved ikke om vi nogensinde kommer helt i mål . For behovet hos kunderne ændrer sig hele tiden, så der skal meget til for altid at være førstevalg for kunder - og nye medarbejdere for den sags skyld.
I den nærmeste fremtid kan vores kunder kan glæde sig til at 5G-netværket bliver rullet ud i hele landet, så de til stadighed kan være på Danmarks hurtigste og bedst dækkende netværk.
Vores kunder skal gerne opleve, at vi bliver ved med at rulle nye ting ud, som gør det endnu nemmere for deres kunder at komme i kontakt med dem. Vores interne mål er at der mindst en gang i hvert kvartal skal komme noget ud, der virkelig kan gøre en forskel. Så listen med nye ting i pakkerne vil være vokset rigtigt meget, næste gang vi holder fødselsdag!
Se videohilsen fra Peter og andre Relatellere her
Vil du have nyheder fra Relatel i din inbox? Så tilmeld dig her